چگونه امام عصر علیه‌السلام که محور عالم هستی هستند، غریبند؟!

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  چگونه امام عصر علیه‌السلام که محور عالم هستی هستند، غریبند؟! ↓📋 › ؛

گاهی‌وقت‌ها یک عده امام زمان علیه‌السلام را یک آدم بیابان‌گرد و بدبختی که مانده نمی‌داند چه‌کار بکند تصور می‌کنند، بعد می‌گویند بیا به حضرت کمک کن! آقا! امام زمان علیه‌السلام نیاز به کمک‌های ما ندارد!
بله، بناست که به یک روال خاص کار پیش برود! اگر تو داری نوکری ولی‌عصر را می‌کنی، نباید به خودت بنازی که من اگر نباشم کسی نیست! اگر به مانند من نباشد، کسی نیست!
باید شکرگزاری بکنی از خدا و شکرگزاری بکنی از ولی‌عصر علیه‌السلام که اجازه دادند بتوانی به اندازهٔ اپسیلونی خدمت به ولی‌الله‌ اعظم بکنی! باید شکرگزاری بکنی! این را به تو دادند! توفیقش را به تو دادند! وگرنه به تو چه نیازی هست به امام زمان علیه‌السلام؟
امام زمان علیه‌السلام نه به تو الان نیاز دارد، نه بعد از اینکه آقا تشریف بیاورند! چه‌کار می‌توانیم ما بکنیم؟ ما غیر از یک مشت گناه و ضعف و عجز چیزی نداریم! حتی حریف خیلی چیزهای ظاهری‌مان هم نمی‌شویم! بعد فکر می‌کنیم اگر ما نباشیم دیگر امام زمان کسی ندارد!
حرف‌های عجیب‌ و غریبی بعضی‌وقت‌ها از بعضی از سخنوران می‌شنویم! می‌گوید که یا‌ صاحب‌الزمان، ما کسی را غیر تو نداریم، تو هم کسی را غیر ما نداری! آقا! ملائکه دست‌بوس ولی‌الله‌ اعظمند! شخصیتی به مانند جبرئیل وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف بیاورند، دست ولی‌‌عصر را بوس می‌کند. جبرئیل چنان ملکی هست که اشاره بکند، میکائیل چنان ملکی هست که اشاره بکند، هر چیزی از کیل و رزق و روزی و حتی تعداد نفس‌هایت را باید از مجرا و مجلای این میکائیل صادر بشود که به تو اجازه بدهند مثلاً چند میلیارد نفس بکشی! او اشاره بکند کسی نمی‌تواند نفس بکشد! فرمودند امام زمان علیه‌السلام که تشریف می‌آورند، این ملائکه دور حضرت را می‌گیرند. این‌ها ملائکهٔ مهم هستند، ملائکهٔ دیگر پشت سر آن‌ها. امام زمان علیه‌السلام این‌ها را دارد! امام زمان علیه‌السلام چه نیازی به من و تو دارد؟!
اگر ما کاری انجام می‌دهیم، باید شکرگزار ولی‌عصر باشیم! شکرگزار خداوند باشیم که اجازه داده در عصر غیبت در مسیر حضرت در جهت خلقت‌مان که نوکری ائمهٔ معصومین هست که در پرتوی اون عبادت خداوند هست، در پرتوی آن مصداق مشخص می‌کند این آیه که: ﴿وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا یَعْبُدُونِ﴾، یَعْبُدُونِ یعنی چه؟ ﴿یَعْبُدُون﴾ یعنی مطیع حجت الهی باشی! یَعْبُدُون یعنی این!مطیع حجت الهی بودن یعنی یَعْبُدُون. کسی که مطیع حجت الهی باشد به معنای حقیقی خدا را عبادت کرده! ما شکرگزار او باید باشیم! آقا چه نیازی به ما دارد؟!
گاهی‌اوقات عده‌ای برای اینکه اشک‌ها را دربیاورند، به خاطر اینکه دل‌ها را بشکنند می‌گویند امام زمان، یک شخصیت بیابان‌گردِ بی‌کس‌ و تنهاست که کسی را ندارد! می‌گوید آقاجان تو را خدا یاد من بکن! تو را خدا تو بیا برای ظهور من دعا بکن!
یک چیزی خدمت شما عرض بکنم به عنوان مبنا:
هر فیضی در کل نظام آفرینش، هر خیری در کل نظام آفرینش به هر موجودی که می‌‌رسد، از مجلا و مجرای حجت‌بن‌ الحسن هست! یعنی اگر چنانچه بدترین و شرورترین افراد، اگر شرورترین بندگان خدا نفس می‌کشند، به اذن حجت‌بن‌ الحسن هست! اگر رزقی به شرورترین موجودات کرهٔ زمین می‌رسد، به اذن حجت‌بن‌الحسن هست!
حتی من یادم هست در دههٔ محرم یک سخنرانی داشتم، گفتم آن که شمر روی سینهٔ سیدالشهدا می‌نشیند، دشنه و شمشیر را برمی‌دارد ضرباتی به امام حسین علیه‌السلام می‌زند، از مجلا و مجرای امام زمان علیه‌السلام این قوه و حول به اون می‌رسد!
یعنی امام زمان علیه‌السلام اجازه ندهد این حول و قوه به شمر نمی‌رسد که بتواند سر حجت خدا را ببرد!
این از نگاه تشیع چنین مقام والایی هست.
بله، امام زمان علیه‌السلام غریب هست، غریب به این معنا که‌ باید شیعیان مطیع او باشند، نیستند! نه اینکه نیاز دارد! نیاز ندارد!
مثال می‌زنم خدمت شما؛ مثالش این است که گاهی‌اوقات یک پدر و یک مادری، بچه‌هایی دارند، پدر و مادر هم از نظر مادی هیچ نیازی ندارند. وضع مالی‌شان خوب! نوکر دارند، ماشین دارند، خونه دارند، ویلا دارند، همه‌چیز دارند! هیچ نیازی به بچه‌ها ندارند!
می‌گوید پدر و مادر غریب هستند به خاطر اینکه این بچه‌ها را بزرگ کرده اما این بچه‌ها به پدر و مادرشان سر نمی‌زنند! نه اینکه کارهاشان گیر هست!
ببینید نکته سر این است که یک وقت پدر و مادر کارشان گیر‌ هست که بچه‌ها بیایند مشکلش را حل کنند، نه این پدر و مادر کارش گیر نیست! نوکر و چاکر دارد! کارش گیر نیست کارش هم خوب انجام می‌دهند!
هیچ‌کدام از این بچه‌ها هم مثل این نوکرهایی که هستند کارشان را درست انجام نمی‌دهند، کاربلدها اطراف مادر هستند!
اما غربت سر این است که این پدر، این مادر، این بچه را بزرگ کرده، اصلاً فراموشش کردند! یادش نمی‌کنند! نه اینکه این پدر و مادر نیاز دارد کارش مانده زمین! نه! نوکرها و چاکرها، بزرگان اطراف این هستند! نکته سر این است!
لذا غربت از این جهت می‌باشد!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات نجوم در قرآن./جلسه پنجم.

· · · ⌞📝🎤⌝ · · · «پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green