تفاوت عبادت تاجران، بردگان و آزادگان.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلـود‌ pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  تفاوت عبادت تاجران، بردگان و آزادگان ↓📋 › ؛

اولاً عبادت مراتبی دارد. بعضی عبادت‌ها، عبادت تُجار هست که این هم بد نیست؛ مثلاً شما یک کار خوب انجام می‌دهی که بهشت نصیبت شود. بعضی عبادت‌ها، عبادت از ترس عقوبت هست که دوزخ هست. بعضی عبادت‌ها، منقطع الی‌الله هست! واقعاً برای خودِ خداست! اصلاً دنبال اینکه خدا بدهی یا ندهی، ما را ببری جهنم و بهشت، بند این چیزها نیستم! فقط به خاطر خودت دارم این کار را انجام می‌دهم!
برای کسانی که لِول پایین هستند، ترس و بهشت، این‌ها را به مسیر درست می‌کشاند! اگر این هم نباشد، می‌گوید برو آقا! اما یک نفر از این‌ها کنده می‌شود! اصلاً برای خود او! اصلاً مرتبط با او هست! اصلاً حالش توجه به او هست! اصلاً کاری به این ندارد که مثلاً دوزخ بروم! بهشت بروم! می‌گوید من می‌خواهم مطیع خودت باشم! می‌خواهم با خودت به تعبیری حال کنم! آن‌ها یک مراتب بالایی هست! یعنی هر دوتا را دارد. برای یک نفری که به آن مراتب رسیده، اصلاً به این‌ها نگاه نمی‌کند! اما برای آن پله پایین‌ها مثل این می‌ماند که یک بچه‌ای که هست بگویید خوب است خودش درس بخواند! بچه خودش علم را بفهمد! مثلاً فرض کنید که بچهٔ کلاس پنجم، کلاس چهارم، این‌قدر جهات مختلف برایش جذابیت دارد، گاهی‌اوقات با یک پول توجیبی تو راه می‌آید! می‌گویید اگر ببینم این نمره‌‌ات را خوب گرفتی مثلاً فلان امتحانت را خوب شدی، یک تومان به تو می‌دهم! این بچه با خودش حساب و کتاب می‌کند! یا اگر این‌طوری کردی محرومت می‌کنم تا با دوستانت فوتبال نروی! این کم‌به‌کم به مسیر می‌آید، بعد کم‌کم مزهٔ علم را وقتی بچشد، دیگر اصلاً دنبال این نیست که چون پدرم محرومم می‌کند، من درس بخوانم یا پول توجیبی بدهد! علم را برای علم می‌خواند! یعنی این پلهٔ اول هست، یک مقدار بترسد، ولی وقتی مأنوس با او بشود دیگر توجهی به این چیزها ندارد!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green