سلاح‌های عادلانه‌ای که امام عصر علیه‌السلام استفاده می‌کنند.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  سلاح‌های عادلانه‌ای که امام عصر علیه‌السلام استفاده می‌کنند ↓📋 › ؛

ممکن است الان یک نفر با یک شمشیر بیاید بگوید من حجت الهی هستم! اما به هرحال ما هزار و اندی سال، شمشیر پیامبر را ندیدیم! زره پیامبر هم ندیدیم! پرچم پیامبر هم ندیدیم! اما او بگوید این شمشیر، شمشیر پیامبر هست! این هم زره پیامبر هست! این هم انگشتر حضرت سلیمان هست! یک تشتی هم بیاورد! یک تابوتی هم بیاورد! بگوید این‌ها همه امانت‌ها هست پس من حجت الهی هستم!
ببینید نکته سر این است که هر کدام از این علامت‌ها، یک ویژگی‌های معجزه‌آمیزی دارند، و وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند، با هر کدام از این علامت‌ها کارهای معجزه‌آمیزی انجام می‌دهند! مثلاً اثرات شمشیر امام زمان علیه‌السلام چگونه هست؟! شمشیری که از رسول‌الله به امام زمان علیه‌السلام رسیده، چه اثرات معجزه‌آمیزی دارد؟! که این شمشیر اگر ویژگی‌هایش در روایات فهم شود، از هر سلاحی قوت و قدرتش بیشتر است! و نکته سر این هست که این سلاح‌هایی که کشتارهای جمعی دارد، این‌جا بد و خوب را همه از بین می‌برد! اما این سلاح‌ها ویژگی‌های اعجازآمیزی دارند و مستقیماً به اذن خداوند این سلاح‌‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که هیچ آسیبی به هیچ مظلومی نمی‌رسد! مثلاً ببینید گاهی‌اوقات سؤال می‌کنند پس چرا روایات، امام زمان علیه‌السلام را با شمشیر در نظر می‌گیرد؟! اولاً شمشیر، با این شمشیرها متفاوت است! اما شمشیر هست واقعاً! استعاره نیست شمشیر هست! اما در شمشیر وقتی نگاه می‌کنید جنگ‌هایی که تن به تن صورت می‌گیرد، یک افرادی که یکی صالح هست با شمشیر می‌بینی که پشیمان شده او را نمی‌کشند! یک نفر در یک جمعیتی به این صورت هست؛ اما شما نگاه کنید یک خمپاره بندازند، یک موشک بندازند، یک بمب اتمی بندازند، در این‌جا دیگر پیر و جوان و بچه و بی‌گناه و باگناه، این‌ها معنا ندارد! این‌ها همه را صاف می‌کند! امام زمان علیه‌السلام که تشریف می‌آورند این‌گونه نیست که حالا بگویند دیگر چاره‌ای نیست این‌ها کشته می‌شدند! ببینید طبیعتاً در هر جنگی ولو اینکه افراد خوبی می‌خواستند که افراد بد را از بین ببرند، ناخودآگاه ظلم‌هایی تحقق پیدا کرده به‌خاطر نوع این سلاح‌هایی که هست، اما قصد نداشتند. یک گروه مثلاً داعشی را می‌خواستند بکشند، آمدند موشک‌ها را زدند، حالا فرض کنید این داعشی‌ها هم از بین رفتند، یکی دو تا بچه بی‌گناه و زن بی‌گناه و مرد بی‌گناه و پیرمرد هم آن گوشه‌ها بودند این‌ها هم کشته شدند! این‌جا چه‌کار کنیم؟! می‌گوید دفع افسد به فاسد هست! اگر ما نکشیم این‌ها ما را می‌کشند! پس نمی‌شود گفت که هر جنگی عادلانه هست! اصلاً ما جنگ عادلانه نداریم! چون ناخودآگاه این مسئله پیش می‌آید! جنگ عادلانه باید توسط حجت الهی مدیریت شود، آن هم با این ویژگی‌ که دارند. سلاح‌هایی که دست امام زمان علیه‌السلام و اصحاب امام زمان علیه‌السلام هست، این‌گونه‌ هست که این سلاح‌ها هیچ‌گونه ضرر و آسیب و آفتی نسبت به بی‌گناهان ندارد! بگویند که مثلاً خیر کثیر در کنار شر قلیل! بالاخره خیر کثیری این سلاح‌ها دارد ولی یک شر قلیلی هم دارد! یک عده هم طبیعت جنگ این است که این‌ها از بین بروند! نه! وقتی امام زمان علیه‌السلام میاد، حقیقت عدل هست! سلاح‌های حضرت هم این‌گونه هست.
لذا هر کدام از این سلاح‌ها این ابزارآلاتی که دست حجت الهی هست، یک‌سری ویژگی‌های خاص خودش را دارد، و یک‌جور خاص عمل می‌کند و این‌ها معجزه‌آمیز هستند!
دوباره تأکید می‌کنم چطور یک چوب خشک تبدیل به یک اژدها می‌شود؟ یک چوب خشک آب‌ها را می‌شکافد؟ چنین ویژگی‌هایی در ارتباط با یک چوب خشک هست که همان عصایی که دست حجت‌بن الحسن علیه‌السلام در ارتباط با حضرت موسی علیه‌السلام بوده، انگشتر هم چنین است! سلاح پیامبر هم همین است! زره پیامبر هم همین است! پرچم پیامبر هم همین است! این‌ها این ویژگی‌هایی دارند! و آن‌ها فقط دست حجت الهی هست.لذا یک نفر مدعی که می‌آید، اول باید بپرسی اثرهٔ این شمشیر چیست؟! اثرهٔ این شمشیر در روایت‌ها گفته شده! جنس این پرچم چیست؟! اثرهٔ این پرچم چیست؟! که این پرچم به هر طرفی که وزیده می‌شود، باد آن را به هر سمتی که حجت الهی آن را قرار می‌دهد، ترس تا فرسنگ‌ها در وجود این‌ها قرار می‌گیرد! و قطعاً پرچم به هر سمت و سویی که امام زمان علیه‌السلام حرکت بدهد، شکست آن‌ها قطعی‌ هست! هر کدام معجزه‌ای دارد. یا طرف بگوید این عصا، عصای موسی هست! یک چیز مشهودی هست دیگر! ما شنیدیم عصای موسی وقتی می‌اندازی معجزه می‌کند، اژدها می‌شود، حالا تو بیانداز ببینیم چی از آن در می‌آید! از این عصای خشک، تو یک کرم در بیاور ببینیم می‌توانی! یک کرم در بیاور! نمی‌خواهد مار عظیم‌الجثه‌! نمی‌توانی این کار را بکنی!
پس این ویژگی‌ها به این‌گونه مطرح شده. وقتی این‌ها را بدانیم، فضای قیام امام زمان علیه‌السلام دست‌مان می‌آید. بعضی‌ها می‌گویند الان بیاییم یک موشک جمع بکنیم! امام زمان علیه‌السلام که بیاید بحث این حرف‌ها نیست! امام زمان علیه‌السلام نیازی به موشک ندارد! آقا ما باید یک‌سری سلاح‌هایی را داشته باشیم اگر منتظر امام زمانیم که این سلاح‌ها را داشته باشیم! این سلاح‌ها اصلاً به کار نمی‌آید در مقابل قدرت امام زمان علیه‌السلام! هیچ هست این‌ها! اصلاً به درد این‌ها نمی‌خورد! چون این سلاح‌ها تمامش بهترین نوعش هم که در نظر بگیری، این سلاح‌های موجود، این‌ها در مقابل اینکه هزار نفر را بکشد ممکن است که هزار و یکمی آدم بی‌گناه را بکشد! این‌ها ویژگی‌های طبیعت این سلاح هست مشکلی نیست، طبیعت این سلاح است. اما آن سلاحی که حجت‌بن‌الحسن و اصحابش استفاده می‌کنند، اینه که به هیچ مظلومی کوچک‌ترین آسیبی نمی‌رساند و فقط آسیب خودش را به چه کسی می‌رساند؟! به افرادی که در مقابل حجت‌الله هستند، کسانی که به‌عنوان ظالم هستند اظلم هستند، اون‌هاست.
لذا گاهی‌اوقات دنبال این هستند که در ذهن‌ها هم هست اشکالی هم ندارد، بعضی پیرمردها بودند همچین روحیه‌ای داشتند می‌آمدند یک شمشیر تیز می‌کردند می‌گفتند ما آماده‌ایم که امام زمان علیه‌السلام بیاید! اشکال ندارد! آن پیرمرد هم با همان سوادی که داشته با همان روحیهٔ خودش آمادگی‌ای که داشته، اما وضعیت می‌خواهم بگویم که این حرف‌ها نیست فوق این حرف‌هاست!
یا بیاییم هواپیما درست کنیم آمادگی پیدا کنیم که امام زمان علیه‌السلام تشریف بیاورند! نه! اصلاً نیازی به این حرف‌ها ندارد امام زمان علیه‌السلام! اصلاً نیازی به این حرف‌ها ندارد! اگر کسی قدرت حجت‌بن‌الحسن را بفهمد، می‌فهمد که با یک اشاره، با یک اشارهٔ انگشت با یک اشاره‌ای که با پلک چشم‌شان بکنند، بحث، بحث حرکت معجزه‌آمیز باشد، هیچ سلاحی نمی‌تواند اثر کند! اگر بحث قدرت باشد اگر بحث اعجاز باشد!
و ببینید نکته سر این است که روایت یکی دو تا نداریم، قیام امام زمان علیه‌السلام قیام معجزه‌آمیز هست. قیام امام زمان علیه‌السلام مثل قیام آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیست! آن‌جا بنا به معجزه نبوده در جنگ جمل، در جنگ نهروان، در جنگ صفین! لذا می‌بینیم در بعضی موارد، ائمه معصومین یا نبی اکرم بودند که شکست خوردند مثلاً در جنگ احد، شکست خوردند؛ چون بنا به کارهای معجزه‌آمیز نبوده. البته در جنگ بدر معجزه‌ای بود ۳۱۳ نفر این طرف بودند آن طرف سه برابر لشکریان رسول‌الله بودند پیروز بودند، بحث معجزه بود؛ آن آیه‌ای هم هست که پیامبر اکرم یک مقدار سنگ‌ریزه به سمت آن‌ها پرت می‌کند، می‌گوید شما فکر می‌کنی این سنگ‌ها را داری به تعبیری پرتاب می‌کنی؟! این خداست که چنین اثری را گذاشته! در بحث معجزه دیگر تعداد و عِده و عُده مهم نیست! سلاح مهم نیست! پابرهنه باشی و یا فرض کنید که سلاح‌های اتمی داشته باشی هیچ فرقی نمی‌کند، بحث معجزه این‌طوری هست! خداوند متعال مقدر کرده که حجت‌بن‌الحسن غالب نسبت به این کره باشد! در مقابل هر سلاحی در مقابل هر قدرت و قوه‌ای، آن منکوب شود و از بین برود!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

گفتگویی‌باجمعی‌ازدانش‌آموزان‌ودانشجویان./استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی.

⌜◍⃟﷽˼  • :صوت گفتگو دانلـــ📥ـــــود 🖇#گفتگو ❋گفتگویی‌باجمعی‌از: ❋دانش‌آموزان‌ودانشجویان. ❋استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی. ❋تاریخ:هفدهم‌اسفندماه‌۱۴۰۲. ❋جلسه‌‌چهل‌و‌نهم. ❋اهمّ عناوین گفتگو:⇩⇩ ❋امکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green