آیا زرتشت‌ معجزه‌ داشته؟!

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  آیا زرتشت معجزه داشته؟! ↓📋 › ؛

جناب اردشیر خورشیدیان، پاسخ به پرسش‌های دینی زرتشتیان در صفحهٔ ۲۶ می‌نویسد:
«زرتشت، معجزه‌ای نداشته و برای بازگوکردن پیام خود که پیوستن مردم به راستی، بهره‌گیری از خرد و مبارزه با دروغ و کج‌اندیشی بوده، نیازی به کارهای شگفت‌انگیز یعنی معجزه نبوده است. گروهی سده‌ها پس از زرتشت بر آن شدند تا رویدادهایی نادرست را به زرتشت نسبت دهند که از آغاز زاده‌شدن او دوران کودکی و نام‌آوری او بوده. شاید از زمانی اینگونه معجزات در نوشته‌ها نگاشته شده که پیروانش باور داشتند نیاز است با کارهای شگفت‌انگیز، زرتشت را نیز همانند پیامبران ابراهیمی با این شیوه، بالاتر و بهتر بیان کنند. کاشتن درخت سرو از کارهای شگفت‌آور به حساب نمی‌آید؛ هرکس می‌تواند درختی بکارد. گزارش کاشتن سرو توسط زرتشت در شاهنامهٔ فردوسی آمده. گزارش‌هایی نیز از وجود چنین درختی و بریدن آن به دستور خلیفهٔ بغداد در تاریخ ایران آمده، اما هیچ‌کدام از این‌ها به‌عنوان معجزه مطرح نشده است».
این عبارت را دوستان می‌توانند رجوع کنند به کتاب پاسخ به پرسش‌های دینی زرتشتیان، از جناب اردشیر خورشیدیان؛ که ایشان را کسانی که در ارتباط با آقای خورشیدیان هستند می‌دانند وضعیت ایشان در چه سطحی هست؛ جزء لیدرها و مبلغان قوی این جریان هست. پس همین‌طور که می‌فرمایند زرتشت معجزه نداشته و هیچ‌جای گات‌ها هم معجزه‌ای مطرح نشده که به‌عنوان معجزه بخواهیم مطرح بکنیم. خود موبدان‌‌شان هم ‌تصریح داشتند که ایشان معجزه نداشته است.
ببینید اصلاً یک آدمی که فرض کنید کارهایش کاملاً معقول، یعنی فرمایشات جناب زرتشت کاملاً معقول، متین، و فرض کنیم ما در این گات‌ها هیچ‌ ان‌قلت علمی نمی‌توانیم پیدا بکنیم؛ مطالب کاملاً پاکیزه، درست، مطابق فطرت انسان. اما ممکن است که ایشان این به‌عنوان یک نفر آدم دانا، به‌عنوان یک نفر آدم حکیم، به‌عنوان یک نفر آدمی که درد این داشته که مردم را به سمت انسانیت جذب کند، درد این داشته که پیام‌های کلی را ارائه بدهد که به‌هرحال گفتار نیک داشته‌ باشید، کردار نیک داشته باشید، پندار نیک داشته باشید.
هرچند که این جمله را در گات‌ها پشت سر هم پیدا نمی‌کنید! این در سه قسمت آمده! من یک زمانی گفتم یک نفر برای من پیدا کند که این جمله مربوط به زرتشت هست و در گات‌ها آمده، ما یک جایزه به او می‌دهیم! یک جایی آمده از گات‌ها در مورد کردار نیک صحبت کرده، یک جا گفتار نیک صحبت می‌کند، ولی اینکه این جمله پشت سر هم به این صورتی که الان مطرح می‌کنند نسبت به زرتشت آمده باشد چیزی ندارد. اما بله مطلب کاملاً درست و مطابق فطرت هست؛ پندار نیک و گفتار نیک، رفتار نیک باید داشته باشیم.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونگی تحقق معجزهٔ دلخواه.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green