آمیختگی ظهور و خروج امام زمان علیه‌السلام با معجزات مختلف.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  آمیختگی ظهور و خروج امام زمان علیه السلام با معجزات مختلف ↓📋 › ؛

چند روایت بخوانیم از کثیر روایاتی در خصوص اینکه وقتی حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند، اموری خارق‌العاده از ایشان سر می‌زند و ایشان معجزه اقامه می‌کنند!
شمشیر ایشان ویژگی معجزه‌آمیزی دارد؛ پرچم ایشان ویژگی معجزه‌آمیزی دارد؛ صیحه‌ای که از ایشان صادر می‌شود، ویژگی معجزه‌آمیزی دارد؛ خروج ایشان از بدو خروج، حرکت برای منکوب‌کردن مستکبران و ظالمان، تمام این‌ها به نحو معجزه‌آمیز هست!
حتی کسانی که معاونت حضرت می‌کنند، آن ۳۱۳ نفر به برکت امام زمان علیه‌السلام یک قابلیت‌های معجزه‌آمیزی حتی به اصحاب امام زمان علیه‌السلام اعطا می‌شود! حالا من چند تا روایت خدمت بزرگواران بخوانم تا این ادعا کامل تثبیت شود. روایت اولی که می‌خوانم از کتاب عیون‌اخبارالرضا از مرحوم شیخ صدوق هست، جلد اول صفحهٔ ۶۳، حدیث از شخص نبی اکرم هست؛ فرمودند:
«خداوند متعال قرار داد در صلب امام حسن عسکری علیه‌السلام نطفهٔ پاک و مبارک، که هر مؤمنی به او خشنود است از کسانی که خداوند میثاق و عهد آنان را در عهد ولایت گرفته و کافر می‌باشد به آن هر معاندی.
او امام تقی است (خداترس و باتقوا)، امام نقی است (پاکیزه‌ و برگزیده)، مسرورکننده، هادی و مهدی. از روی عدالت حکم می‌کند، به عدل امر می‌نماید، تصدیق می‌کند خدا عزوجل را، او را نیز خداوند در گفتارش تصدیق می‌فرماید. خروج خواهد کرد از تهامه».
بحث تهامه را ما قبلاً در دورهٔ بیان‌الفرقان داشتیم. این‌جا کعبه مطرح می‌شود، سرزمینی که کعبه آن‌جا هست؛ مکه.
«هنگامی که آشکارا شود دلایل و نشانه‌ها، از برای اوست گنج‌هایی که نه از طلا و نه از نقره است، جز اسب‌هایی قوی و نیکو و مردان کاردانی که فراهم آورد آنان را خداوند متعال از شهرهای دور، به عدد اهل بدر که ۳۱۳ نفر خواهد بود. برای او صحیفه‌ایی مختوم که در آن ضبط شده شمارهٔ اصحابش با اسم‌هایشان و نسب‌هایشان و شهرهای آن‌ها و طبایع و اخلاق‌شان و زینت‌ها و کنیه‌هاشان. آن‌ها مردمی هستند که جدی، فعال و کوشا در اطاعت و پیروی او».
این ۳۱۳ نفر معرفی شد. پیامبر اکرم هم در خصوص امام زمان علیه‌السلام صحبت کردند.
در ادامهٔ حدیث، اُبَی از اصحاب رسول‌الله عرض کرد:
«چیست دلایل و علامات او یا رسول‌الله؟!» به حضرت می‌گوید که وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند، از کجا بفهمیم که این حجت‌بن‌ الحسن هست؟ این آقا چه علامت‌هایی دارد؟ چه دلایلی دارد که آن فرد، همان مهدی هست که شما انتخاب کردید و خدا انتخاب کرده و معرفی کردید؟
«پیامبر اکرم فرمودند: برای او پرچم و عَلمی است. هرگاه وقت خروج او برسد، آن پرچم باز می‌شود و خدای آن را به سخن در آورد، پس ندا کند آن حضرت را: أخرُج یا وَلِی‌الله! فَاقْتُلْ اَعْدَاءَ اللَّه! خارج شو ای ولی خدا! بکش دشمنان خدا را».
پس چه شد؟ باز شدن پرچم، سخن گفتن او برای آن حضرت در امر ظهور، این دو علامت و نشانه هست. اُبَی می‌گوید ما از کجا بفهمیم این همان مهدی صاحب‌الزمان هست؟ پیامبر می‌فرمایند اینگونه هست که وقتی خروج می‌کند، پرچمش دو ویژگی دارد یعنی معجزه‌آمیز هست؛ این پرچم سخن می‌گوید و به اذن‌الله این پرچم باز می‌شود.باز در ادامه پیامبر می‌فرمایند:
«او را شمشیری است در غلاف. هرگاه وقت خروج برسد، آن شمشیر از غلاف بیرون آید. خدای آن را به زبان در آورده و ندا کند: خارج شو ای ولی خدا که حلال نیست از برای تو بازنشینی از دشمنان خدا. آن‌گاه خارج می‌شود و هرجا دشمنان خدا را بیابد، آن‌ها را می‌کشد و حدود خدا را به پا می‌دارد. حکم می‌کند به حکم خدا. جبرئیل از سمت راست، میکائیل از سمت چپ، او را یاری می‌کنند‌».
پس وقتی پیامبر، صحبت از امام زمان علیه‌السلام و اصحاب ایشان می‌کند، اُبَی سؤال می‌کند علامت اینکه ایشان امام زمان یا مهدی صاحب‌الزمان علیه‌السلام هست چیست؟ ایشان دو علامت مطرح می‎کند: یکی مربوط به پرچم و عَلم حضرت، یکی مربوط به شمشیر، که هر دو علامت معجزه‌ هست. پرچم این‌گونه هست که وقتی حضرت خروج می‌کند، خود پرچم باز می‌شود، کسی بازش نمی‌کند، و اینکه خود پرچم ندا می‌دهد! شمشیر خودش از غلاف خارج می‌شود، خود شمشیر ندا می‌دهد! این پس معجزه است!
این‌گونه می‌توان تشخیص داد که آن مهدی که وجود نازنین نبی مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم معین کردند، ایشان هستند. روایت دیگری باز خدمت بزرگواران عرض بکنم در کتاب کفایهالأثر صفحهٔ ۲۶۶، مرحوم علامهٔ مجلسی هم در جلد ۳۶ بحارالأنوار صفحهٔ ۴۰۹ آوردند.
«علقمه حضرمی روایت کرده که امام صادق علیه‌السلام فرمودند: امامان دوازده نفرند. عرض کرد: یابن‌ رسول‌الله! نام ایشان را برای من ببر. فرمود: از گذشتگان، علی‌بن ‌‎ابی‌طالب و امام حسن و امام حسین و علی‌‎بن حسین و محمدبن‌علی و بعد منم (امام صادق علیه‌السلام). عرض کردم: بعد شما کیست ای فرزند رسول خدا؟ فرمود: من وصیت کردم وصی، فرزندم موسی را قرار دادم و او بعد من امام است. عرض کردم: بعد موسی کیست؟ فرمود: علی پسر او که نامش رضا است و در زمین غربت در خراسان دفن می‌شود و بعد از علی، پسرش محمد، و بعد از محمد فرزندش علی، و بعد از علی پسرش حسن، و مهدی از اولاد حسن عسکری است.
پس آن بزرگوار فرمودند: حدیث کرد مرا پدرم از پدرش از علی علیه‌السلام که فرمود رسول‌الله فرمود: یا علی! به درستی که قائم ما هرگاه خروج کند جمع می‌شود نزد او ۳۱۳ مرد به عدد مردان غزوهٔ بدر. سپس هرگاه وقت خروجش نزدیک شود، برای او شمشیری است در غلاف که صدا زند او را و گوید: برخیز ای ولی خدا و بکش دشمنان خدا را؛ قُمْ یا وَلِی اللَّهِ فَاقْتُلْ اَعْدَاءَ اللَّه».
پس دقیقاً شبیه همان ندایی که شمشیر مطرح می‌کند به صورت معجزه‌آمیز در وقت خروج وجود نازنین حضرت مهدی سلام‌الله‌علیه. این هم یک نمونهٔ دیگری که باز خدمت بزرگواران عرض کردم. نمونهٔ دیگری باز اشاره می‌کنم از اینکه حضرت معجزه اقامه می‌کنند، این است که روایت در غیبت نعمانی صفحهٔ ۲۸۹ هست، مرحوم علامهٔ مجلسی هم در جلد ۵۲ بحارالأنوار صفحهٔ ۱۱۸ آوردند. راوی می‌گوید که:
«از حضرت صادق علیه‌السلام پرسیدم: خروج قائم علیه‌السلام چه وقت خواهد بود؟ فرمود: ما اهل بیت وقت معین نمی‌کنیم و به تحقیق رسول‌الله فرمود: قبل از ظهور، پنج علامت است. اول آن‌ها صدایی در شهر رمضان و خارج‌شدن سفیانی…»
ببینید ندایی از شهر رمضان، ندایی هست که کل مردمی که در زمین هستند در روایت‌های دیگر توضیح داده این صدا را می‌شنوند؛ این می‌شود معجزه.
«و خروج خراسانی و کشته‌شدن نفس زکیه و خسفی در بیداء…»
که بلعیدن لشکر سفیانی هست در سرزمینی به نام بیداء.
«بعد فرمود: قبل ظهور ناچار است از طاعونی سفید و طاعونی سرخ. پرسیدم: طاعون سفید و سرخ کدام است؟ فرمود: طاعون سفید، مرگ و طاعون سرخ، شمشیر است. و قائم خارج نشود مگر آنکه صدا زده شود به اسمش در وسط آسمان در شب بیست و سوم شب جمعه. پرسیدم: به چه ندایی؟ به چه اسمی؟ فرمود: به اسم خود و اسم پدرش این‌گونه که آگاه باشید که فلان قائم آل محمد علیه‌السلام است. بشنوید و اطاعتش کنید».
ببینید معجزه از این واضح‌تر؟! حضرت هنوز خروج نکردند، این معجزه می‌آید می‌گوید که همه صدا را می‌شنوند که این فردی که می‌خواهد خروج کند، این قائم آل محمد هست.
«بشنوید اطاعتش کنید. پس نمی‌ماند موجود صاحب روحی مگر آنکه بشنود صدا را، که خوابیده را بیدار کند و دختر پس پرده از پرده بیرون آید و آن صدای جبرئیل علیه‌السلام است».
یعنی اینکه برای یک مَلکی، چنین معجزه‌ای، امر خارق‌‎العاده‌ای اتفاق بیفتد چنین مسأله‌ای را مطرح کردند. این هم یک روایت که خدمت بزرگواران عرض کردم.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونگی تحقق معجزهٔ دلخواه.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green