ریشه‌ی اتهام شرک به حضرت ابوطالب علیه‌السلام.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  ریشه‌ی اتهام شرک به حضرت ابوطالب علیه‌السلام ↓📋 › ؛

در زمانی‌ که حضرت عبدالمطلب بود، پدربزرگ خاتم‌النبیین حجت الهی بود؛ ایشان معصوم و حجت الهی بود، منتهی این ایام، ایام فترت بود.
یعنی علنی مثل کاری که فرض کنید انبیاء دیگر می‌کردند، حضرت یوسف می‌کرد، حضرت زکریا می‌کرد، حضرت یحیی می‌کرد، چنین چیزی نبود!
بعد از حضرت عبدالمطلب چه کسی حجت الهی بود؟ حضرت ابوطالب بود.
لذا جمعی از اهل تسنن می‌گویند حضرت ابوطالب العیاذبالله مشرک بود، ایمان نیاورد! نه! ایشان تقیه می‌کرد! حجت الهی بود!
در روایات داریم که در همین کتاب «ستارگان هدایت» مفصل بحثش را آوردم، هم حضرت عبدالمطلب را اثبات کردم هم حضرت ابوطالب، که هر دو بزرگوار حجت الهی بودند؛ منتهی در شرایطی بودند که علنی تبلیغ نمی‌کردند.
برای حفظ موقعیت نبی‌اکرم که حالا این‌ خودش یک تحلیل دارد چرا حضرت ابوطالب این کار را نمی‌کرد؟ وجهه‌ای داشت جایگاهی داشت که بتواند به‌عنوان یک نفری که عموی پیامبر هست از یک طرف و آن وجهه‌ی بزرگ قریش را هم بخواهد حفظ کند، پرده‌دار کعبه و تولیت کعبه به دست ایشان بود، بتواند از نبی‌اکرم درست حمایت کند، بنا بر مصلحت!
اما ایشان حجت الهی بود!
اینکه گفتند مشرک، معاویه تا می‌توانست بر علیه آقا امیرالمؤمنین تبلیغات سوء کرد!
مثلاً آمدند به دروغ روایاتی جعل کردند، گفتند این آیه‌ای که در ارتباط با حرمت شراب آوردند، این شأن نزولش در مورد حضرت امیر هست!
حضرت امیر شراب می‌خورد آیه نازل شد که شراب حرام هست شراب را کنار بگذار! تا این‌جا آمدند این دروغ‌ها را بستند!
و آمدند چه‌کار کردند؟! گفتند پدرش هم می‌آوریم پایین! آمدند گفتند حضرت ابوطالب مشرک بوده! این از دسیسه‌های بنی‌امیه بود و آن آقایونی که عامه بودند اهل تسنن بودند مثل مولوی با اینکه در مثنوی معنوی حرف‌های خوب دارد، مثل ابن‌عربی در فصوص، آمدند بر قول مشهور عامه نوشتند حضرت ابوطالب مشرک از دنیا رفت!
و اگر بنا بود که همت در یک‌ نفر اثر کند، همتی بالاتر از نبی‌اکرم نبود که اثر بر عموی خودش حضرت ابوطالب نکرد و حضرت ابوطالب علیه‌السلام مشرک از دنیا رفت!
العیاذبالله!
این‌ها حرف‌های باطلی هست! این حرف‌ها باعث می‌شود اصل مسلم بیان شود! خیلی خب! حضرت ابوطالب و حضرت عبدالمطلب، این‌ها همه مشرک رفتند، حالا پس حجت الهی چه کسی بود؟! نمی‌توانند جواب بدهند! کسی نیست! بزرگی غیر این‌ها نیست!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی تکویر./علامه سید جعفر سیدان

تفسیر سوره‌ی مبارکه‌ی تکویر. علامه سید جعفر سیدان   •┈┈••۰❀🌿❀۰••┈┈• صوت جلسه‌ی اول: دانلــــود📥 مورخ: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green