علم امام معصوم  به گویش همه‌ی موجودات.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلـود‌ویـدئو‌📥

دانلود pdf 📥

دانلـود‌صـوت📥

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  علم امام معصوم  به گویش همه‌ی موجودات. ↓📋 › ؛

معجزاتی که از ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام و نیز از آقا حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام که از این زاویه بناست که مقولهٔ امامت را مورد ارزیابی قرار بدهیم، در کتب معتبر ما گزارش شده است. مرحوم علامهٔ مجلسی، بسیاری از این معجزات ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام را در «بحارالأنوار» می‌آورند. از جمله کتاب‌های بسیار مفید، کتاب «مدینهالمعاجز» از سید هاشم‌بن سلیمان بحرانی است، که ایشان یک تفسیری هم دارد. این مدینهالمعاجز که قبلاً چاپ شده بود به صورت رحلی هم به صورت عربی، در چند جلد تجدید چاپ شده و هم چند سالی هست این کتاب ترجمه شده و ترجمه هم الحمدلله زیاد هست. این کتابی که دست من هست، ترجمهٔ جلد چهارم از کتاب مدینهالمعاجز هست که در خصوص فضائل و کرامات حضرت موسی‌بن جعفر، آقا حضرت رضا و جوادالائمه علیهم‌السلام؛ سه تن از بزرگواران و ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام، کرامات و معجزات‌شان در این کتاب آورده شده است.
قسمتی از معجزات این بزرگواران، معجزات علمی بوده؛ یعنی چه؟ یعنی پیشگویی می‌کردند! اخباری را گزارش می‌کردند که بعدها دقیقاً این‌ها موبه‌مو اتفاق افتاده! این نشان می‌دهد که یک نفری که غیب می‌داند و در غیب خودش هم تخلف نمی‌کند، این کار، کار خارق‌العاده‌ای هست! چون هنوز از آن معلوم، فعلی صادر نشده، اما این فرد، علم نسبت به آن فعلی که هنوز از آن معلوم صادر نشده دارد! لذا یک امر خاصی هست! پس این‌ها علم به غیب داشتند منتها به اذن الله! می‌خواستند می‌دانستند! این یک مورد.
معجزات دیگر حضرت در ارتباط با اقسام گویش‌هاست، اقسام زبان‌ها. ائمهٔ معصومین به تمام زبان‌ها و گویش‌ها می‌توانستند صحبت بکنند و بفهمند.
تحقیقی که من داشتم، بیش از صد حدیث در این خصوص وجود دارد که گاهی‌اوقات یک نفر می‌‌آمده محضر یکی از معصومین به زبان چینی حرف می‌زده، به زبان فارسی حرف می‌زده، به زبان هندی حرف می‌زده، حضرت عین همان زبان بلکه به گویشی، به لهجه‌ای که آن فرد داشته! چون شما نگاه کنید طرف فارسی هست، مثلاً اصفهانی حرف می‌زند، اصفهانی با یزدی فرق می‌کند، یزدی با تهرانی فرق می‌کند، تهرانی با مشهدی فرق می‌کند، وقتی می‌‌آمدند محضر امام، به همان زبانی که نسبت به همان شهر و محله و روستا بوده، آقا مسلط بوده و به همان شیوه صحبت می‌کرده! بیش از صد حدیث در این خصوص ما داریم!
مثلاً از نمونه‌هایی که بخواهم خدمت‌تان عرض بکنم، در صفحهٔ ۵۴ از همین کتاب «مدینهالمعاجز»، در خصوص معجزه و کرامتی از حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام، کرامت سی‌ام، فردی به نام بدر، غلام امام رضا علیه‌السلام می‌گوید:
«روزی اسحاق‌بن عمار نزد امام موسی‌بن جعفر علیه‌السلام مشرف شد و نزد ایشان نشست. در همان وقت، مردی از اهل خراسان وارد شد و با امام موسی‌بن جعفر علیه‌السلام با زبانی حرف زد که تا به حال چنین زبانی را نشنیده بودم. وقتی آن شخص از آن‌جا رفت، به امام موسی‌بن جعفر عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! تا به حال چنین سخنی نشنیده بودم، این چه زبانی است؟ امام فرمود: این زبان قومی از کشور چین است و تمام اهل چین به این زبان حرف نمی‌زنند، بلکه با زبان‌های گوناگون و لغات مختلف سخن می‌گویند. آیا از زبانی که با آن مرد سخن گفته‌ام تعجب کردی؟ عرض کرد: بلی! زیرا تا به حال چنین زبان و لغتی نشنیده بودم و مایهٔ تعجب و شگفتی من بود!فرمود: تو را از چیز شگفت‌آورتری با خبر خواهم کرد! بدان‌که هر امام به زبان پرندگان و زبان هر صاحب جان و هر چیزی آگاه است. به اذن خداوند هیچ چیز از امام معصوم پنهان نیست».
استنادی که در قرآن هم هست که وقتی لشکر سلیمان حرکت می‎کنند، آن مورچه به مورچه‌های دیگر می‌گوید به تعبیری داخل لانهٔ خودتان بروید، و حضرت سلیمان علیه‌السلام می‌فهمد. حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام و ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام هم همان علم نسبت به زبان هر حیوان و موجود صاحب جانی را خداوند به آن‌ها اعطاء کرده است! پس ائمهٔ معصومین‌ علیهم‌السلام به همهٔ گویش‌ها صحبت می‌کنند و بلکه زبان هر موجود دارای روح و جانی را درک می‌کنند!
حالا این‌جا یک حاشیه‌ای هم بروم:
چند سالی هست یک آقایی به اسم احمدالحسن در ارتباط با یک روستایی به اسم روستای همبوش در کشور عراق، شهر بصره، این ادعا می‌کند که من به چند واسطه فرزند امام زمان علیه‌السلام هستم و من حجت الهی هستم! من مهدی هستم! آن قائمی که در روایات آمده که جهان وقتی پر از ظلم و جور می‌شود قیام می‌کند و جهان را پر از عدل می‌کند، آن هم من هستم! من نائب خاص ولی عصر هستم!
یک صفحه هم در فیس‌بوک دارد. کتاب‌هایی هم نوشته، این کتاب‌ها هم به زبان فارسی ترجمه شده. حالا به ایشان می‌گوییم مگر شما حجت خدا نیستی؟! می‌گوید بله! حالا اگر شما حجت خدا هستی، باید معجزه داشته باشی! از معجزاتی که ائمهٔ معصومین دارند، اشراف نسبت به همهٔ زبان‌هاست!
جناب احمد الحسن! شما بیا مسائل هدایتی را به زبان فرانسه بگو! بیا به زبان آلمانی بگو! بیا به زبان انگلیسی بگو! بیا به زبان چینی بگو!
ایشان نمی‌تواند چنین کاری بکند!
حالا وقتی نمی‌تواند بکند، می‌آید تمام روایات را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید این روایت‌ها همه جزو اکاذیب هست! یعنی صراحتاً بیش از صد حدیث را انکار می‌کند! می‌گوید نه! حجت الهی نباید چنین ویژگی داشته باشد!
در صورتی که ما می‌بینیم حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام فرمودند که زبان‌ها که هیچی، به زبان هر موجود دارای روح و جانی امام تسلط دارد و می‌تواند صحبت بکند! این آقا برمی‌گردد می‌گوید لازم نیست!
چرا؟! به‌خاطر اینکه این بندهٔ خدا فقط همان عربی می‌تواند صحبت بکند! چون عرب‌زبان و مال کشور عراق هست. حالا کار نداریم که در همان صفحهٔ فیس‌بوکش قرآن هم که می‌خواند صدایش را که ضبط کردند، یک جای قرآن را اشتباه می‌خواند! دوباره برمی‌گردد اشتباهش را یک جور دیگر می‌خواند! بعداً می‌گویند حجت خدا که عرب‌زبان هست قرآن را که نباید اشتباه بخواند! بعد طرفدارن ایشان می‌گویند که این را به قرائات مختلف خوانده!
ما می‌گوییم اگر به قرائات مختلف خوانده، در قرائت سبعه هم همچین تلفظی نیست که این آقا خوانده! و همچنین قرائات سبعه‌ای که هست، بالاخره آن جبرئیل بر پیامبر به یک قرائت خوانده! و از نبود حجت‌الله هست که ما قرائت سبعه و هفت‌گانه‌ای را مطرح می‌کنیم! این‌جا شما اگر حجت خدا هستی، همان قرائت اصلی را باید بخوانی! نباید به چند شکل بخوانی!
لذا می‌خواهم بگویم که این از ویژگی‌هایی هست که حجت خدا باید داشته باشد و این مدعیان دروغین حجت‌اللهی و امامت و وصایت و نیابت و چنین و چنان، چون نمی‌توانند معجزه داشته باشند، از جمله معجزات علمی که علم به تمام زبان‌ها و گویش‌ها باشند، انکار این روایات را می‌کنند!
این یک چیزی هست که می‌شود حجت الهی را محک زد! که حالا ممکن هست یک نفر بگوید من مهدی هستم، روایات هم بیاورد بگوید نگاه بکنید تمام روایات گفته که اسم من اسم پیامبر هست! م – ح – م – د – ابن عسکری، من همان هستم! می‌گوییم ما می‌خواهیم شما را تست بکنیم! از کجا معلوم درست بگویی؟ چهره‌ات نورانی هست؟آن‌جا وقتی امام زمان علیه‌السلام می‌آیند، بیّنه ارائه می‌دهند، معجزه ارائه می‌دهند، به تمام گویش‌ها تسلط دارند که آن کسی که نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم و حضرت عسکری علیه‌السلام و سایر حضرات معصومین علیهم‌السلام به‌عنوان قائم و حجت به حق معرفی کردند، این معجزه دلیل بر این است که این همان آقا هست! این کسی که ادعا می‌کند، همان مصداق حقیقی آن نصوصی هست که به دست ما رسیده! پس این هم یکی از معجزات ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام.
حالا این هم جالب است خوانده شود که حضرت فرمودند:
«بدان که هر امام به زبان پرندگان هم می‌تواند صحبت کند و زبان پرندگان را بفهمد».
اتفاقاً در همین کتاب «مدینه‌المعاجز» یک روایت خیلی جالبی آورده در مورد حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام از علی‌بن ابوحمزه روایت شده که می‌گوید:
«روزی مردی از دوستان امام موسی‌بن جعفر علیه‌السلام نزد آن بزرگوار مشرف شد و عرض کرد: فدایت شوم! دوست دارم نزد من بیایی و در خانه‌ام ناهار میل بفرمایید. امام موسی‌بن جعفر علیه‌السلام قبول کرد و با آن شخص به منزل اون فرد رفتند. در حیاط منزل تختی بود. وقتی امام به منزل آن شخص وارد شد، زیر سایهٔ درخت روی تخت نشست و صاحب‌خانه داخل رفت تا ناهار را آماده کند. زیر آن تختی که امام روی آن نشسته بود یک جفت کبوتر بودند و کبوتر نر برای کبوتر ماده صدایی در آورد».
ما می‌بینیم که این کبوترهای نر برای کبوتر ماده صداهایی در می‌آوردند، نمی‌فهمیم چه می‌گویند! امام موسی‌بن جعفر علیه‌السلام، آن کسی که عالِم به تمام زبان‌ها هست، می‌داند که این‌ها چه به هم می‌گویند!
«وقتی آن شخص ناهار را نزد امام آورد، ایشان را خنداند دید. عرض کرد: خداوند شما را همیشه خندان کند فدایت شوم! چه اتفاقی افتاده که شما چنین خندانید؟ حضرت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام فرمود: زیر این درخت دو کبوتر هستند که کبوتر نر برای کبوتر ماده صدا در آورده، و به او گفت به خدا قسم در این دنیا کسی بیشتر از تو برای من عزیزتر و دوست‌داشتنی‌تر نیست».
کبوتر نر گفته به‌تعبیری به کبوتر ماده که من عاشقتم! در این دنیا حتی از شیر و پلنگ و گرگ و همهٔ کبوترها، من تو را از همه بیشتر دوست دارم!
«جز این شخص که روی این تخت نشسته».
کبوتر نر به کبوتر ماده می‌گوید برای من خیلی عزیزی در دنیا، از همه عزیزتر! اما بدان این آقایی که این پایین نشسته از تو برای من عزیزتر هست!
«آن شخص عرض کرد: فدایت شوم! آیا زبان پرندگان را شما می‌دانید؟ امام فرمود: بله! به راستی که زبان پرندگان و آنچه را خدا آفریده ما می‌دانیم».
این از ویژگی‌های خاصی هست که در ارتباط با تمام ائمهٔ معصومین علیهم‌السلام مطرح شده. حالا در مورد حیوانات نمی‌شود محک زد. مثلاً نگاه کن این خروس به آن مرغ یک چیزی می‌گوید، یک نفر می‌گوید بله این‌ را گفته! این را نمی‌شود اثبات کرد! اما در ارتباط با زبان‌ها می‌شود!
وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف بیاورند، فارسی زبان می‌آید لهجهٔ کاشانی می‌آید، که در تشرفی هم که معتبر نقل شده در وادی‌السلام، وقتی آن مرد کاشانی می‌آید، آقا به زبان فارسی با همان لهجهٔ کاشانی با او صحبت می‌کنند که بعد می‌فهمد این وجود نازنین حضرت حجت هست!
وقتی چینی می‌آید امام زمان چینی با او حرف می‌زنند! وقتی آلمانی می‌آید آلمانی صحبت می‌کنند! هرکسی به هر گویش و زبانی هست این نشان می‌دهد که آقا را می‌شود محک زد که ایشان حجت‌الله هستند! وقتی که تسلط به تمام زبان‌ها دارند، می‌شود محک زد! معجزه چیزی هست که بشود محکش زد! بتوانی تشخیص بدهی حجت الهی هست!
لذا امام زمان علیه‌السلام وقتی تشریف می‌آورند، آقا حجت را تمام می‌کنند کسی شک و شبهه نمی‌کند! حجت را تمام می‌کنند و برای همه مسجل می‌شود که ایشان همان مهدی موعود هستند و ایمان می‌آورند! الا کسی که معاند باشد و دشمن حضرت و دشمن خدا باشد! در این سطح هست! کوچک‌ترین شکی باقی نمی‌ماند!
حتی قبل از اینکه آقا تشریف بیاورند، همان صیحهٔ آسمانی که جزو علائم حتمی حضرت مطرح شده که روایات فراوانی گزارش کرده اینکه تمام آن‌ها می‌فهمند، می‌گوید شما ممکن است در علائم حتمی حضرت شک بکنی، اگر شک کردی در خروج سفیانی، بلعیده‌شدن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء، کشته شدن نفس زکیه، خروج یمانی، در تمام این‌ها شک کردی، در صیحه که نمی‌توانی! زیرا صیحه هرکسی هرجا باشد آن صدا را می‌شنود! معجزه هست!
قبل از اینکه تشریف بیاورند، معجزه بیّن هست. وقتی که تشریف می‌آورند، همه برایشان مسجل می‌شود این حجت الهی هست، شک برای کسی باقی نمی‌ماند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

اشتراک مادیین و الهیین در پذیرش ازلیت.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green