توضیح لقب اُمُّ‌الْمُؤْمِنین‌ برای زنان پیامبر اسلام.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  توضیح لقب اُمُّ‌الْمُؤْمِنین‌ برای زنان پیامبر اسلام ↓📋 › ؛

یک قاعده‌ای استثنائی هست نسبت به همسران نبی مکرم اسلام که از همان اول هم جعل شده؛ یعنی زنان می‌دانستند زن نبی مکرم شدند. نه اینکه بگوید زنش شدم بعداً این را قاعده را بگویند! اگر این‌طور بود به این زن‌ها ظلم می‌شد.
آن هم این است که پذیرفتند، به تعبیری می‌توان گفت یک چیزی مثل شرط ضمن عقد هست، یک چیزی شبیه آن، یعنی پذیرفتند می‌دانستند، با اینکه می‌دانستند، همسر نبی مکرم اسلام شدند؛ آن هم این است که اگر نبی مکرم از دنیا رفتند، زن‌ها تا آخر عمر حق ازدواج ندارند، ازدواج‌شان باطل هست! این یک چیزی هست که فقط نسبت به شخص نبی مکرم اسلام می‌باشد.
این‌جا می‌گوید که ام‌المؤمنین یعنی چه؟
یک وجه مهمی که شیعه و سنی گزارش کردند، أم‌مؤمنان یعنی مادر مؤمنان؛ آیا با مادرت می‌توانی ازدواج کنی؟ اگر پدرت بمیرد می‌توانی با مادرت ازدواج کنی؟
با مادر که نمی‌شود ازدواج کرد! با زنان پیامبر هم حق ازدواج نداری! و اگر یک نفر ارتباط برقرار بکند، کأنه با مادرش انگار ارتباط برقرار کرده باطل است!
حالا این کجا آمده؟
«کتاب‌الأم»، محمدبن ادریس شافعی، متوفی ۲۰۴ هـ ق، جلد پنجم، صفحهٔ ۱۴۱؛ این آیه‌ای که در ارتباط با أم‌المؤمنین بودن زنان پیامبر مطرح می‌کند، می‌گوید که:
«این یعنی حلال نیست ازدواج با آنها بر مؤمنین».
یا «جامع‌البیان» طبری، جلد ۲۱ صفحهٔ ۱۲۲؛ در کتاب «الخصائص‌الکبری» سیوطی، جلد دوم صفحهٔ ۴۳۸؛ چه طبری چه سیوطی می‌گویند که یعنی چه أم‌المؤمنین؟
«یعنی حرام است ازدواج کردن مؤمنین با زنان پیغمبر، همچنان که حرام است ازدواج با مادر».

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

کاتالوگ خلقت.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green