عدم شرط حضور ۳۱۳ نفر در علائم حتمیه ظهور و اشتباه احمدالحسن در اینباره.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  عدم شرط حضور ۳۱۳ نفر در علائم حتمیه ظهور و اشتباه احمدالحسن در اینباره ↓📋 › ؛

می‌نویسد (احمدالحسن مدعی یمانی):
«این همان حقیقتی است که همهٔ مؤمنان به روایات محمد و آل‌ محمد علیهم‌السلام، به شکلی به آن اقرار دارند و لااقل هنگامی که می‌گویند امام منتظر آمدن سیصد و سیزده مرد است تا قیام کند به این مطلب اقرار کرده و این بیان را پذیرفته‌اند».
ببینید ایشان می‌گوید چرا من می‌گویم امام منتظِر هست و منتظَر نیست؟
می‌گوید به‌خاطر اینکه همهٔ مؤمنان به روایات اهل‌البیت علیهم‌السلام به شکلی به آن اقرار دارند.
اتفاقاً روایات اهل بیت مقابل این حرف را می‌گوید! روایات می‌گوید امام زمان علیه‌السلام منتظَر هست!
بعد می‌گویند امام منتظر سیصد و سیزده‌تاست. سیصد و سیزده‌ تا باشد آقا قیام می‌کند!
ببینید این مسئلهٔ اشتباهی هست که ایشان فرموده! ما در هیچ روایتی چنین چیزی نداریم!
یعنی اینکه تعداد سیصد و سیزده نفر باشد تا امام قیام بکند، هیچ روایتی وجود ندارد!
چرا! گفتند اصحاب امام زمان سیصد و سیزده تاست، اما اینکه متوقف بکنیم خروج و ظهور ولی‌عصر ارواحنا‌فداه را به سیصد و سیزده تا، یعنی باید سیصد و سیزده تا بشود، می‌شود علت تامه برای خروج ولی عصر! ما چنین چیزی نداریم!
این از پیشگویی‌هایی هست که در روایات شده که اصحاب امام زمان علیه‌السلام، خصیصین از اصحاب امام زمان علیه‌السلام، ۳۱۳ نفرند که وقتی آقا تشریف می‌آورند این‌ها هر کدام فرمانده و لیدری در جریان هستند و وقتی حکومت عامه عادلانهٔ ولی عصر تحقق پیدا می‌کند، این‌ها هر کدام به‌عنوان حاکم، زیرمجموعهٔ ولی‌عصر در کل زمین پخش خواهند شد.
اما ما سیصد و سیزده تا را به‌عنوان علائم ظهور حضرت بخواهیم در نظر بگیرم که این‌ها تحقق پیدا بکند حضرت تشریف می‌آورند، ما هیچ روایتی نداریم! و این اشتباهی هست که ایشان فرمودند!
ببینید الان ممکن است که در همین دوره اصحاب خاص ولی‌عصر پانصد نفر باشند، اما تا آن علائم حتمی تحقق پیدا نکرده، امام زمان علیه‌السلام نمی‌آیند!
ممکن است دو نفر باشند! نه پانصد نفر دلیل بر این هست که حضرت تشریف بیاورند نه دو نفر!
بحث سر این است که آن علایم حتمی مشخص شده، آن صیحهٔ آسمانی که به‌عنوان مهم‌ترین علت خروج و ظهور ولی‌عصر علیه‌السلام هست که پس از آن زمان کوتاهی حضرت تشریف می‌آورند که تمام عالم این صدای معجزه‌آمیز را می‌شنوند و ندا می‌کند بر رستگاری شیعه و شیعیان و آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اهل بیت علیهم‌السلام عصمت و طهارت، آن جزو علائم حتمی می‌شود؛ امام زمان تشریف می‌آورند. اما اینکه سیصد و سیزده تا بشوند تا آقا تشریف بیاورند، نیست! این فقط یک پیشگویی هست که اتفاق افتاده.مثال می‌زنم این قضیه کاملاً روشن بشود. چون گاهی‌وقت‌ها در عرف هم این هست. جناب احمدالحسن هم ظاهراً از نگاه عرفی گرفته! می‌گویند سیصد و سیزده‌تا هنوز نشده که امام زمان علیه‌السلام بیاید! گاهی‌وقت‌ها در عرف هم می‌گویند امام زمان علیه‌السلام انگار الان منتظر سیصد و سیزده‌تاست!
نه این اشتباه هست! ببینید این یک پیشگویی هست!
مثالی که می‌زنم خدمت‌تان این هست که شما ببینید یک روستایی دکتری می‌خواهد. برف هم دارد می‌آید، به یک نفر می‌گویند آقا برو دکتر بیاور، در این روستای ما یک بیماری مسری سرایت کرده و ما نیاز به یک پزشک داریم. یک پزشک از شهر بیاید. این هم سوار ماشینش می‌شود به سمت شهر حرکت می‌کند. حالا تا شهر چقدر طول می‌کشد؟ چهار ساعت برود پزشک را بیاورد و برگردد و این پزشک شروع به معالجه کردن بکند.
در این چهار ساعتی که هست آن فرد دارد تلاشش را می‌کند می‌رود، برف هم می‌آید. طبیعتاً برف سرعتش زیاد هست. وقتی نگاه می‌کنی می‌بینی برف به اندازهٔ پنج سانتی‌متر روی زمین نشسته. یک بچه‌ای از پدرش سؤال می‌کند این دکتر کِی می‌آید من تب شدید دارم؟ پدرش می‌گوید این پنج سانتی‌متر برف اگر ده سانتی‌متر بشود دکتر می‌آید.
این یعنی چه؟! یعنی اگر این بچه به اندازهٔ پنج سانتی‌متر حجم برف را بالا ببرد دکتر می‌آید؟ دکتر نمی‌آید! این پیشگویی و پیش‌بینی‌ که کرده با این وضعیتی که برف می‌آید، به این صورت دکتر که می‌آید ده سانتی‌متر برف هست. حالا بنده بیایم ده سانتی‌متر برف تو حیاط بیاورم دکتر نمی‌آید!
این پیشگویی هست، این علت نیست!
علت همان هست که این اتومبیل رفته دکتر را بیاورد جاده را باید طی بکند با سرعت مشخص، عجله هم بکند، دکتر هم حاضر باشد او را بردارد. این‌ها همه علت هست اما برف آمدن علت نیست! این پیشگویی هست که ارائه می‌دهد!
حالا ببینید در ارتباط با این سیصد و سیزده‌تا، این علت خروج و حضور ولی‌عصر علیه‌السلام نیست! ممکن است که الان ۵۰۰ نفر از اصحاب زبدهٔ ولی‌عصر باشند، این‌ها همه از دنیا بروند. ولی وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف بیاورند سیصد و سیزده تا هستند.
این سیصد و سیزده نفر هم شناخته شده‌اند، اسم‌های این‌ها از قبل مشخص شده‌ هست،
اسم‌های این‌ها داده شده در لوح محفوظ ثبت هست مکتوب شده به حضرات معصومین علیهم‌السلام که این سیصد و سیزده‌تا چه کسانی هستند. لذا امام زمان علیه‌السلام تشریف بیاورند سیصد و سیزده نفر هم طبیعتاً وقتی آقا امر می‌کنند، خداوند امر می‌کند که حضرت تشریف بیاورند سیصد و سیزده نفر هستند دور و بر حضرت هم می‌گیرند، بله این‌ها اصحاب بزرگوار ایشان هستند.
اما به این معنی نیست که دیگر اصحابی بزرگوارتر از این‌ها وجود ندارد! نه!
ممکن است در دوره‌ای باشد به مانند شیخ مفید، به مانند شیخ صدوق، به مانند سید رضی، سید مرتضی، علما، فحول بزرگی باشند که حق بسیاری مثل علامه مجلسی، به گردن ما داشته باشند که چه بسا مقام‌شان هم از سیصد و سیزده تا از یکی از آن‌ها بالاتر باشد! این مشکلی ندارد!
یعنی ما قید روایی نداریم من ندیدم که بگویند از همهٔ دورانی که ولی‌عصر به‌عنوان حجت‌الله بوده این‌ها مقام‌شان بالاتر هست! نه!در ارتباط با گفتگویی که بین سید رضی و سید مرتضی صورت می‌گیرد، یعنی ارث می‌خواهند مطرح بکنند، می‌ماند یک کتاب‌های خطی که از قدیم بوده. گفتند چه‌کار بکنیم این را به چه کسی بدهیم؟! یا باید دست این باشد یا دست این باشد! گفتند کسی که تا حالا گناه نکرده، این کتاب دست او باشد!
با خودشان دوتایی می‌گویند ما تا حالا گناه نکردیم، یک نفر می‌گوید کسی که مکروه انجام نداده، یکی از بزرگواران می‌گوید من تا حالا مکروهی مرتکب نشدم! کتاب را او می‌گیرد! دروغ هم نمی‌گوید!
یعنی تا این اندازه اصحابی داشته ولی‌عصر علیه‌السلام در عصر غیبت کبری در این جایگاه بودند!
بعد ما دلیلی بر این نداریم که حالا مثلاً مثل شیخ مفید، سید رضی، سید مرتضی، شیخ صدوق، علامه مجلسی، بزرگانی که بدنهٔ تشیع را تقویت کردند، مثلاً این حتماً باید از یکی از اصحاب امام زمان علیه‌السلام پایین‌تر باشد! نه!
اما وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف بیاورند این‌ها سیصد و سیزده تا هستند.
پس این اشتباه جناب احمدالحسن هست و عرف هم که چنین نگاهی دارند اشتباه هست! شما یک روایت بیارید که سیصد و سیزده‌تا را بگوید که جزو علایم محتوم هست! چنین چیزی نداریم!
در مورد خروج سفیانی گفته اینکه علائم حتمی هست؛ اینکه در سرزمین بیداء لشکر سفیانی بلعیده بشود به عذاب الهی، این به‌عنوان علائم حتمی مطرح شده؛ کشته شدن نفس زکیه که سفیر ولی‌عصر بوده در کنار کعبه، آن جزو علائم حتمی مطرح شده؛ خروج یمانی مطرح شده؛ صیحهٔ آسمانی به‌عنوان مهم‌ترین که در روایت گفتند اگر در تمام این‌ها شک کردید بچسبید به صیحه، صیحه را باید ما انگشت بگذاریم، صیحه مهم است!
چون ببینید بعضی وقت‌ها می‌شود این علائمی که هست بعد از خروج حضرت تحقق پیدا می‌کند. مثلاً وقتی که امام زمان علیه‌السلام تشریف آوردند نفس زکیه کشته می‌شود، یعنی جمعی ایمان آوردن لازم نیست بگوید باید نفس زکیه را ببینم کشته بشود که بعد ایمان بیاورم! نه!
یا مثلاً وقتی نگاه می‌کنیم بلعیده شدن سپاه سفیانی بعد از خروج حضرت اتفاق می‌افتد که این‌ها حرکت می‌کنند که حضرت را منکوب بخوان بکنند. باذن‌الله این‌ها بلعیده می‌شوند. آن صیحه‌ای که قبلش اتفاق می‌افتد مهم‌ترینش هست.
اما این سیصد و سیزده تا چه؟! بعدش هم شما اگر این‌ها را به‌عنوان علایم واقعاً داری در نظر می‌گیری، وقتی امام زمان علیه‌السلام تشریف می‌آورند فرمودند این سیصد و سیزده نفر در کرهٔ خاکی پخش هستند، به اذن‌الله تمام این‌ها کنار کعبه قرار می‌گیرند، حالا به طی‌الارض یا به هر ترتیبی می‌خواهد باشد. یعنی می‌خواهم بگویم که اول آقا خروج می‌کنند.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green