آیا انسان می‌تواند سرنوشت خود را تغییر دهد؟!

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  آیا انسان می‌تواند سرنوشت خود را تغییر دهد؟! ↓📋 › ؛

آیا در لوح محفوظ ممکن است چیزی مقرر شده باشد اما این جور دیگری خارج شود؟ بله! در بحث مهدویت، ما دو جلسه بحث بداء را مطرح کردیم که بداء چیست؟
چیزی هست که مقرر شده اما حریّت عبد به این صورت هست که می‌تواند آن سرنوشتی که محتوم شده و مکتوب شده، آن را تغییر بدهد! نمونه‌اش هم این مثال را زدم:
حضرت عیسی علیه‌السلام با حواریین از یک جا رد می‌شدند دیدند عروسی‌ هست، حضرت عیسی توجه کرد، حالا چرا حضرت عیسی علیه‌السلام توجه کرد می‌خواهد ببیند عاقبت این فرد چه می‌شود نمی‌‍‌دانم، اما آن‌جا توجهی کرد به حواریین خود گفت امشب این عروس می‎میرد! ماری به تعبیری این عروس را می‌زند و عروس می‌‎میرد.
فردایش دیدند این عروس‌خانم سالم نشسته، آمدند ان‌قلت به حضرت عیسی علیه‌السلام وارد کردند گفتند شما گفتی که می‌میرد، اینکه زنده هست! آن‌جا وحی نازل شد به حضرت عیسی علیه‌السلام که بداء حاصل شد! این عروس‌خانم بنا بوده بمیرد، صدقه داده بروید نگاه کنید در منزلش مار را مرده می‌بینید! رفتند نگاه کردند دیدند مار بزرگ و زهری هست و این مار مرده! به‌خاطر صدقه‌ای که داده!
در لوح محفوظ اینگونه نوشته شده، در آن کتاب اینگونه نوشته شده، اما می‌خواهم بگویم سرنوشت‌مان را ما می‌توانیم تغییر بدهیم.
لذا اصلاً اگر چنانچه همه چیز در لوح محفوظ باشد، دیگه شب قدر معنا ندارد! دقت بکنید حتی اگر مسأله در شب قدر جوری نوشته شده باشد، باز هم ممکن است که بداء در آن جاری و ساری باشد! این حریّت انسان را نشان می‌دهد! فرد می‌تواند عملکردی داشته باشد که عاقبتش خوب بشود.
در لوح محفوظ، فقط یک‌جور مکتوب هست یک‌جور نوشته شده است. یک داستانی که از اول خلقت تا آخرش از همان اول در این لوح نوشته شده، تغییر هم این لوح نکرده و نمی‌کند؛ اما عملکرد عبد باعث می‌شود که در آن لوح تغییراتی به وجود بیاید.
لذا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام اشاره به آیه‌ای کردند که در مورد بداء هست، فرمودند اگر چنانچه این آیه نبود از الان تا قیامت موبه‌مو به شما می‌گفتم چه اتفاقی می‌افتد! یعنی چه؟ یعنی من به آن لوح متصلم، همه را به شما می‌گفتم! اما چون بداء مطرح هست ممکن است که مسأله تغییر کند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

آیا خدا می‌تواند خودش را نابود کند؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green