عدل خدا در روزگار فترت.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  عدل خدا در روزگار فترت ↓📋 › ؛

آیا کسانی که در ایام فترت بودند، این افراد جهنمی نمی‌شوند؟! و افرادی که در زمان حجت‌اللهی که مبلغ هم بوده، صاحب شریعت هم بوده، اگر قبول نکنند، این‌ها فقط دوزخی می‌شوند؟ خیر!
در زمان فترت به این معنا نبوده که حق را نفهمند! شریعت قبلی بوده، شریعت قبلی هم تبلیغ می‌کردند؛ طرف می‌توانسته تحقیق بکند، به آن شریعت برسد و سرسپردگی و اطاعت نسبت به آن شریعت داشته باشد.
خداوند نسبت به امکاناتی که می‌دهد مواخذه می‌کند و پواَن می‌دهد و سختی و آسونی را لحاظ می‌کند. مثل روایاتی که در ایام غیبت ولی‌عصر علیه‌السلام هست که فرمودند به‌خاطر اینکه حجت را ما نمی‌بینیم، کار بر ما مشکل‎تر هست، فرمودند آخرالزمان کسانی می‌آیند که از روی دست‌نوشته‌ها ایمان به ما می‌آورند! و چه بسا در عصر معصومین علیهم‌السلام معجزه می‌دیدند ایمان نمی‌آوردند!
مشخص هست کسانی که این‌طور ایمان بیاورند، نزد خدا ارج و قرب بالاتری دارند، تفضل خداوند و توفیقی که خداوند به این‌ها می‌دهد و رحمت و آسانی که خداوند نسبت به این‌ها می‌گیرد، خیلی بیشتر هست تا کسانی که در عصر انبیاء و ائمه معصومین علیهم‌السلام بودند!
امام را می‌دیده، این‌ها درست! همان مسائل به کسانی هم که در عصر فترت بودند، این رحمت شامل‌شان می‌شود، به‌خاطر اینکه دست‌شان از حجت خدا کوتاه بوده.
اما به این معنا نیست که حالا از باب فضلش مثلاً در زمان فترت، این‌ها دیگر بی‌دین باشند! این توجیه نمی‌شود که بعداً هم بگوید که بله این‌ها چون قابل نبودند، خداوند هم فضل و محبتی را فرستاده که این‌ها جهنمی نشوند، دوزخی نشوند! نه این مسألهٔ نادرستی هست.
با همان مطالب قبلی همان‌ها امتحان می‌شوند، مواخذه می‌شوند، و به تعبیری می‌‌توان گفت که رحمی که خداوند در ایام فترت به انسان‌ها می‌کند، بیشتر از رحمی هست که در زمان حضور حجت‌الله می‌کند و حجت‌ خدا را می‌شناسند و صاحب شریعت، شریعتی را می‌آورد.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

چگونه امام عصر علیه‌السلام که محور عالم هستی هستند، غریبند؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green