نسبت‌های ناروای کتاب مقدس به حضرت ابراهیم علیه‌السلام!

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  نسبت‌های ناروای کتاب مقدس به حضرت ابراهیم علیه‌السلام! ↓📋 › ؛

ابراهیم! ابراهیم خلیل که این‌قدر شخصیت مهمی هست، در کتاب مقدس آورده که وقتی وارد شهر می‌شود زنش ساره زیبا بوده. اطرافیان فرعون می‌گویند یک زن خوشگلی وارد شهر شده. فرعون می‌گوید او را بیاورید! او را می‌آورند.
فرعون به‌واسطه‌ی اینکه ساره را به‌دست آورده، به ابراهیم مال و منال و همه چیز می‌دهد. ابراهیم هیچی نمی‌گوید و اجازه می‌دهد با زنش همه کار بکنند!
تا اینکه فرعون می‌بیند بدبختی و نحوست در زندگی‌اش آمد، می‌گوید من یک کار خلاف کردم! یک کار خطایی کردم! بررسی می‌کند می‌بیند ساره، زن ابراهیم بوده!
ابراهیم را می‌طلبد می‌گوید تو به من نگفتی! و من با یک زن شوهردار این کار را کردم این نحوست‌ها در زندگی به سبب این کار به من رسید! کار بدی کردی، ولی من اموال را نمی‌گیرم دست زنت را بگیر از شهر خارج شو!
یعنی ابراهیم را چگونه معرفی می‌کند؟!
صفر پیدایش، باب دوازدهم، صفحه‌ی ۱۶ از کتاب مقدس:
«و به مجرد ورود ابرام (ابراهیم) به مصر، اهل مصر آن زن را دیدند که بسیار خوش‌منظر هست، و امرای فرعون او را دیدند و او را در حضور فرعون ستودند. پس وی را به خانه‌ی فرعون درآوردند، و به‌خاطر وی با ابرام احسان نمود، و او صاحب میش‌ها، کاوان، حماران، غلامان، کنیزها، شتران شد».
به‌خاطر ساره، به ابراهیم همه‌ی این‌ها را داد!
«و خداوند، فرعون و اهل خانه‌ی او را به‌ سبب سارای زوجه‌ی ابرام به بلاهای سخت مبتلا ساخت، و فرعون ابرام را خوانده گفت این چیست که به من کردی؟ چرا مرا خبر ندادی که این زوجه‌ی توست؟ چرا گفتی او خواهر من است که او را به زنی گرفتم؟ و الان اینک زوجه‌ی تو او را برداشته روانه شو. آنگاه فرعون در خصوص وی کسان خود را امر فرمود تا او را با زوجه‌اش و تمام مایملکش روانه نمودند».
این پیامبری هست که کتاب مقدس این‌طور معرفی می‌کند!
آن پیامبری که در قرآن به‌عنوان اسوه‌ی حسنه معرفی می‌شود، پیامبری که خدا می‌گوید تو داری خودت را از بین می‌بری! جایگاه اخلاقی که نسبت به پیامبر در قرآن مطرح می‌کند بسیار عظیم هست. این کتاب مقدس هم پیامبرها را این‌طور معرفی می‌کند!
یک آدمی که شعور و عقل داشته باشد، این‌ها را مطابقت کند می‌گوید اسوه این است؟! پیامبر این است؟! این‌ها که کثیف‌ترین آدم‌ها بودند!
از این موارد من زیاد دارم‌! فراوان دارم شاید نزدیک چهل پنجاه مورد در ارتباط با تحریف در کتاب مقدس!!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

گفتگویی‌باجمعی‌ازدانش‌آموزان‌ودانشجویان./استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی.

صـوٺ گـفٺگو: دانلـــ📥ـــــود 🖇#گفتگو ❋گفتگویی‌باجمعی‌از: ❋دانش‌آموزان‌ودانشجویان. ❋استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی. ❋تاریخ:سی‌ام‌فروردین‌ماه۱۴۰۳. ❋جلسهٔ‌پنجاهم. ❋اهمّ عناوین گفتگو:⇩⇩ ❋نسخ در آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green