کشف کتاب مقدس مسیح در آنکارا، واتیکان را شوکه کرد !

00998757

 

 

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در ترکیه کتاب مقدسی کشف‌ شده است که بیش از ۱۵۰۰ سال پیش به صورت دستی نوشته‌ شده است. این کتاب مقدس به شدت واتیکان را نگران کرده است، چرا که حاوی «انجیل برنابا» است. در ترکیه کتاب مقدسی کشف‌شده است که بیش از ۱۵۰۰ سال پیش به صورت دستی نوشته‌شده است. این کتاب مقدس به شدت واتیکان را نگران کرده است، چرا که حاوی «انجیل برنابا» است. برنابا یکی از حواریون عیسی مسیح بود و با «پولس مقدس» سفر می‌کرده است.

به نوشته‌ی سایت خبری “oxu.az ” به نقل از خبرگزاری “ANSPRESS “، این کتاب در سال ۲۰۰۰ میلادی کشف‌شده بوده است و در مکانی مخفی در موزه‌ی «مردم نگاری» آنکارا از آن نگه‌داری می‌شد. صفحات این کتاب از جنس چرم بوده و به زبان عیسی مسیح یعنی «زبان آرامی» نوشته‌شده است. برخی از صفحات این کتاب نیز در مرور زمان سیاه شده‌اند. بر اساس اطلاعات دریافتی، این کتاب توسط متخصصان مورد بررسی قرارگرفته و اصل بودن آن ثابت‌شده است. برخی از محققان با بررسی متن این کتاب مقدس به این نتیجه رسیده‌اند که عیسی به صلیب کشیده نشده و همچنین او فرزند خداوند نبوده است، ولی او پیامبر خدا بوده و آپوستل پاول «پالس مقدس» تنها یک انسان فریبکار بوده است. در اواخر این کتاب نیز نوشته‌شده است که عیسی در صعود به اوج آسمان‌ها زنده بوده است و به جای او، «یهودا اسخریوطی» از حواریون عیسی که مکان وی را به دشمنانش نشان داد، به صلیب کشیده شد. در این کتاب همچنین ظهور آخرین ناجی اسلام نیز پیش‌گویی می‌شود. این در حالی است که اسلام در آن زمان هنوز به وجود نیامده بود. واتیکان به شدت از کشف این کتاب ابراز نگرانی می‌کند و به دولت ترکیه پیشنهاد می‌دهد تا با کارشناسان کاتولیکی در «شورای کلیسای نیقیه روم» بنشیند و محتویات این کتاب را مورد بررسی قرار دهند. گفته می‌شود که «شورای کلیسای نیقیه روم» اقدام به سانسور و حذف برخی از محتوای «کتاب انجیل» نموده است. یادآور می‌شویم که انجیل بخشی از کتاب مقدس به شمار می‌آید.  این حذفیات به احتمال فراوان شامل «انجیل برنابا» نیز بوده است.

آیا این انجیل برناباست؟

ادعاشده که انجیل برنابا که استناد به آن از طرف کلیسای رومی در طول بیش از ۱۶۰۰ سال گذشته ممنوع اعلام‌شده، متعلق به یکی از شاگردان حضرت عیسی (علیه‌السلام) با نام اصلی «یوسف» است. در انجیل برنابا اعتقاد به تثلیث و جنبه الوهیت حضرت مسیح (علیه‌السلام) رد شده است. دیگر این که در این انجیل آمده، حضرت ابراهیم (علیه‌السلام)، اسماعیل (علیه‌السلام) را برای قربانی کردن برگزیده بود و نه اسحاق را (آن طور که عامه مسیحیان اعتقاد دارند). ممنوعیت و طرد انجیل برنابا به سال ۳۲۵ میلادی یعنی «نشست نیقیه» (نیکومدیای فعلی در غرب ترکیه) باز می‌گردد. به ادعای برخی مورخان، در این نشست تاریخی، اعتقاد به تثلیث رسمیت یافت و از میان ۳۰۰ انجیل موجود فقط چهار انجیل که به تثلیث اعتقاد داشتند انتخاب و بقیه انجیل‌ها امحا شدند. ادعا می‌شود که انجیل برنابا هم جزو این انجیل‌های امحا شده بوده است؛ ادعایی که هیچ‌گاه اثبات نشده است. امروزه قدیمی‌ترین انجیل برنابای موجود متعلق به سال ۱۷۰۹ است که توسط کریمر سخنگوی پادشاه پروس، به زبان ایتالیایی کتابت شده است. از ویژگی‌های این انجیل، نوشته شدن آن به زبان مادری حضرت عیسی (علیه‌السلام) یعنی آرامی است (هرچند خود کلمه انجیل واژه‌ای یونانی و به معنی مژده است) این اثر از سوی واتیکان به عنوان اثری Apoktif اعلام‌شده است (اثری که وجودش مورد قبول است اما محتویات آن مورد قبول نیست). دولت آنکارا دوازده سال پیش در پی توقیف اموال یک باند قاچاق عتیقه به این انجیل دست یافت، اما تاکنون مبادرت به نمایش آن نکرده بود.

 

 

پیشنهاد ما به شما

استفاده‌ے ابزارے از تناسخ براے توجیه ظلم.

صوت ســـخنرانے: سخنران: دڪتر وحیدی ۱گ باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 …

یک دیدگاه

  1. عالی بود 😯

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green