معرفی شرایع انبیاء.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  معرفی شرایع انبیاء ↓📋 › ؛

در این کتاب «ستارگان هدایت»،  روایت‌هایی را آوردم از جمله در صفحه‌ی ۱۳۶، روایتی را آوردم از آقا علی‌بن‌ موسی‌الرضا علیه‌السلام که این روایت در کتاب «عیون‌ اخبارالرضا علیه‌السلام» از مرحوم شیخ صدوق جلد دوم صفحه‌ی ۸۶ هست، و همچنین در کتاب «علل‌الشرایع» ایشان، جلد اول صفحه‌ی ۱۲۲ و ۱۲۳.

«عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه‌السلام قَالَ: کُلَّ نَبِیٍّ کَانَ بَعْدَ نُوحٍ علیه‌السلام کَانَ عَلَى شَرِیعَتِهِ وَ مِنْهَاجِهِ وَ تَابِعاً لِکِتَابِهِ إِلَى زَمَنِ إِبْرَاهِیمَ الْخَلِیلِ و کُلَّ نَبِیٍّ کَانَ فِی أَیَّامِ إِبْرَاهِیمَ وَ بَعْدَهُ کَانَ عَلَى شَرِیعَهِ إِبْرَاهِیمَ وَ مِنْهَاجِهِ و تَابِعاً لِکِتَابِهِ إِلَى زَمَنِ مُوسَى وَ کُلَّ نَبِیٍّ کَانَ فِی زَمَنِ مُوسَى وَ بَعْدَهُ کَانَ عَلَى شَرِیعَهِ مُوسَى‌ وَ مِنْهَاجِهِ وَ تَابِعاً لِکِتَابِهِ إِلَى أَیَّامِ عِیسَى وَ کُلَّ نَبِیٍّ کَانَ فِی أَیَّامِ عِیسَى وَ بَعْدَهُ کَانَ عَلَى مِنْهَاجِ عِیسَى وَ شَرِیعَتِهِ وَ تَابِعاً لِکِتَابِهِ إِلَى زَمَنِ نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ صَلی‌اللّه‌عَلیه‌و‌آله‌و‌سَلم».

فرمودند:
«هر پیامبری بعد از نوح علیه‌السلام بر آیین و روش او بود، به شریعت او بود و کتاب وی را پیروی می‌کرد».
همه تابع همان کتاب بودند، همان شریعت بودند.
«تا زمان ابراهیم خلیل علیه‌السلام و هر پیامبری در دوران ابراهیم و پس از آن بر آیین و شریعت و روش ابراهیم بود و کتاب وی را پیروی می‌کرد تا زمان موسی علیه‌السلام، و هر پیامبری در دوران موسی و پس از آن بر آیین و روش او بود و کتاب وی را پیروی می‌کرد تا زمان عیسی علیه‌السلام، و هر پیامبری در دوران عیسی و پس از آن بر آیین و روش او بود و کتاب وی را پیروی می‌کرد تا زمان پیامبر ما محمد صلی‌الله‌‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم».
پس بببینید این اول روشن شود که به این صورت بوده که در هر دوره‌ای پیامبرانی بودند منتهی همه دارای شریعت نبودند؛ یکی به‌عنوان صاحب شریعت بوده تا صاحب شریعت بعدی، این‌ها کتاب او، آیین او، شریعت او را تبلیغ می‌کردند تا می‌رسید به شریعت بعدی.
مثلاً از شریعت حضرت نوح به شریعت حضرت ابراهیم، از شریعت حضرت ابراهیم به حضرت موسی و بعد حضرت عیسی و خاتم‌النبیین، به این صورت مطرح شده است.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

استدلالی بر حس زنانه بر لزوم حجاب به زبان طنز./استاد قرائتی

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ≻ استدلالی بر حس زنانه بر لزوم حجاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green