فاعل مختار، نیاز به حجت الهی دارد.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  فاعل مختار، نیاز به حجت الهی دارد ↓📋 › ؛

عالم، مُلک خداوند هست، عالم در ارتباط با اینکه خلق خداوند هست، خداوند عالم را ایجاد کرده؛ خدا بود و چیزی با خدا نبود! خداوند اراده‌ی خلق می‌کند، اراده‌ی پروردگار هم فعل پروردگارست و عالم ایجاد می‌شود.
پس این مخلوقات و این نظام آفرینش، هر آن‌ چیزی که در غیب و شهود و مُلک و ملکوت هست، تمام این‌ها مُلک او هستند. حالا اگر این مُلک بخواهد در جهت مناسب قرار بگیرد، بالاخره واسطه‌هایی نیاز است، موجوداتی در این راستا نیازمندند، یک راهش این است که همه را به جبر قرار بدهد، یعنی اصلاً موجود مختاری نباشد!
اما اگر بنا باشد موجودات مختار و پروژه‌ی موجود مختار رقم بخورد، این‌جا باید خداوند متعال یک حجتی را که آگاه بر اراده‌ی اوست و در جهت هدف آفرینش انسان آگاهی دارد، برنامه‌هایی که متضمن سعادت دنیوی و اخروی هست آگاهی داشته باشد، باید این را بفرستد تا این موجودات مختار را راهنمایی و ارشاد بکند که با اختیار خودشان راه خودشان را پیدا بکنند، وگرنه این خلاف مصلحت خداست! خلاف حکمت خداست!
یا باید همه را فاعل موجب قرار می‌داد جبر باشد که آن سلسله و‌ حکمت بخواهد آن چیزی که باید ادامه پیدا بکند، یا اگر موجود مختار باشد باید به این موجود مختار یک‌جوری آگاهی داده شود!
یک راه آگاهی این است که وحی بکند؛ اما همه‌ی انسان‌ها که پیامبر نشدند! یک راهش هم این است که به یک انسان‌های برگزیده که وحی کرده و آن‌ها را مجهز به سلاح عصمت قرار داده و دور از هرگونه خطا و خطیئه، این‌ها بین مردم می‌آیند و راه را به مردم نشان می‌دهند.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

گفتگویی‌باجمعی‌ازدانش‌آموزان‌ودانشجویان./استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی.

صـوٺ گـفٺگو: دانلـــ📥ـــــود 🖇#گفتگو ❋گفتگویی‌باجمعی‌از: ❋دانش‌آموزان‌ودانشجویان. ❋استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی. ❋تاریخ:ششم‌اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳. ❋جلسهٔ‌پنجاه‌‌و‌یکم ❋اهمّ عناوین گفتگو:⇩⇩ ❋جمع‌آوری قرآن. ❋بررسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green