بهره‌مندی از حجت خدا در عصر غیبت.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  بهره‌مندی از حجت خدا در عصر غیبت ↓📋 › ؛

چگونه می‌توانیم بهره ببریم از حجت خداوند در عصر غیبت، کسانی که بخواهند!
در یک روایتی که در همین صفحه‌ی ۱۱۹ از کتاب «ستارگان هدایت» هم آوردم، از «کمال‌الدین و تمام‌النعمه» صفحه‌ی ۲۰۷، از «أمالی» شیخ صدوق صفحه‌ی ۱۸۶، و در کتاب «ینابیع‌الموده» سلیمان‌بن ابراهیم قندوزی حنفی ملای سنی، جلد سوم صفحه‌ی ۳۶۰ و ۳۶۱ این حدیث نقل شده:
«عَنْ سُلَیْمَان‌َبْنِ مِهْرَانَ الْأعْمَشِ قَالَ:… فَقُلْتُ لِلصَّادِقِ عَلَیْهِ‌اَلسَّلاَمُ: فَکَیْفَ یَنْتَفِعُ النَّاسُ بِالْحُجَّهِ اَلْغَائِبِ اَلْمَسْتُورِ؟ قَالَ: کَمَا یَنْتَفِعُونَ بِالشَّمْسِ إِذَا سَتَرَها السَّحابُ».
سلیمان، راوی حدیث می‌گوید:
«به امام صادق علیه‌السلام عرض کردم:
مردم چگونه از حجت پنهان پشت پرده بهره‌مند گردند؟ فرمودند: همانگونه که از خورشید پشت ابر بهره‌مند می‌شوند‌».
لذا کسانی که واقعاً نسبت به این امام زنده یقین داشته باشند که امام سلام‌الله‌علیه، عالم به کل ماسوی‌الله هست! عالم به آن چیزی که در ذهن ما، در نیت ما، در عقیده‌ی ما، در تفکر ما می‌گذرد! وقتی شما ته دلت توجه به آن آقا داشته باشی، نصرت از آن آقا بخواهی، توسل به آن آقا بکنی، گدایی به آن آقا بکنی، عرض ارادت به آن آقا بکنی، آقا هم توجه به همه دارند، توجه خاص و ویژه‌ای نسبت به تو دارند!
لذا در عصر غیبت، از وظایف منتظرین امام زمان علیه‌السلام این است که زیاد تضرع و گریه و توجه به حضرت، صحبت با حضرت بکنند!
من گاهی‌اوقات گفتم حداقل کاری که یک شیعه باید انجام بدهد این است که حداقل پنج دقیقه ده دقیقه شبی خلوت کند در یک اتاقی با امام زمانش صحبت بکند! دعا هم نمی‌خواهد، فقط صحبت کند! از خودش بگوید! از دردهایش بگوید! از فراق بگوید!
بگوید آقا دلم برایت تنگ شده! آقا همه‌ی زندگی‌ام شما هستی دردانه‌ی فاطمه!
به نظر من از معرفت شیعه باید این باشد که یک‌ نفر از صبح که بلند می‌شود بگوید یا صاحب الزمان! کلیه‌ی اعمال مستحبی‌ام را هدیه به شما می‌کنم! تمام کارهای خوبم را هدیه به شما می‌کنم!
حجت، این جایگاهی که وقتی‌ آن عالم می‌گوید در سرداب صدای امام زمان علیه‌السلام را شنیدم، دیدم امام زمان علیه‌السلام می‌گوید که خدایا این شیعیان ما گناه می‌کنند، این شیعیان من را ببخش! شیعیان من را بیامرز!
امامی که از پدر مهربان‌تر! امامی که از مادر مهربان‌تر! امامی که از هرکس و کاری که داریم مهربان‌تر، نه در اندازه‌ی دو برابر، سه برابر! قابل مقایسه نیست!
و وظیفه‌ی ما این است تا جایی که می‌توانیم در معارف آل محمد کوشا باشیم.
امام صادق علیه‌السلام در روایتی که در اصول کافی فرمودند دوست دارم تازیانه به صورت شیعیانم بخورد اما بصیرت دینی پیدا بکنند! بروند علم دین یاد بگیرند!
امام که از پدر و مادر مهربان‌تر است، پدر و مادر حاضرند که طفل‌شان‌ تازیانه به صورتش بخورد؟
اما این مسئله این‌قدر مهم است که می‌گوید اگر بنا باشد تازیانه بخورید من صبر می‌کنم اما بروید معرفت کسب کنید! چرا؟!
زیرا هدف شما این است! من دنبال کمال شماه هستم! دنبال عاقبت شما هستم! خیرخواه شما هستم!

خدا ان‌شاءالله به آبروی چهارده معصوم هر چه زودتر فرج وجود نازنین حضرت بقیه‌الله عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را اصلاح بفرماید.

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

گفتگویی‌باجمعی‌ازدانش‌آموزان‌ودانشجویان./استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی.

صـوٺ گـفٺگو: دانلـــ📥ـــــود 🖇#گفتگو ❋گفتگویی‌باجمعی‌از: ❋دانش‌آموزان‌ودانشجویان. ❋استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی. ❋تاریخ:ششم‌اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳. ❋جلسهٔ‌پنجاه‌‌و‌یکم ❋اهمّ عناوین گفتگو:⇩⇩ ❋جمع‌آوری قرآن. ❋بررسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green