رویت خدا به مانند رویت ماه شب چهارده در صحیحین.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛  رؤیت خدا به مانند رؤیت ماه شب چهارده در صحیحین ↓📋 › ؛

از همان ابتدایی که مکتب اهل بیت علیهم‌السلام از مکتب خلافت جدا شد، این انحرافات در توحید به وجود آمد!
یعنی همان مسائل مطرح بود که وقتی جمعی از اهل کتاب به مسجد می‌آیند و یک بزرگ آن‌ها از ابوبکر که بالای منبر‌ بود سؤال می‌کند که خدای تو بر کجاست؟ پاسخ می‌دهد خدای من بر آسمان است!
بحث تجسم و تجسد و قائل به جسمانیت و رؤیت از همان ابتدا از مکتب خلافت مطرح شد!
وقتی سکانداری مسلمین از آل‌الله دور افتاد، وضعیت این‌طوری می‌شود! بدعت‌ها می‌آید! انحرافات می‌آید! اعوجاجات می‌آید!
یک کتابی هست به نام «سیری در صحیحین» از آیت‌الله محمدصادق نجمی؛ در مورد «بررسی دو کتاب و مدرک مهم اهل تسنن، صحیح بخاری و صحیح مسلم». خیلی زحمت کشیده ایشان برای این کتاب؛ بسیار کتاب خوبی هست. اگر این کتاب را خریدید، برای احتجاج به عامه بیان بکنید.
ایشان آمده خداشناسی را در مکتب خلفا مطرح کرده، نبی‌شناسی را در مکتب خلفا مطرح کرده، در مکتب اهل‌البیت هم مطرح کرده، سپس این‌ها را مقایسه کرده است.
حالا من یک نمونه‌هایی را خدمت‌تان بخوانم ببینید که وضعیت این صحیح مسلم و بخاری که عامه می‌گویند اصح‌الکتب بعدالقرآن، هست، یعنی صحیح‌ترین کتاب‌ها بعد قرآن، صحیح مسلم و بخاری هست! به چه شکل می‌باشد!
صحیح بخاری جلد اول، حدیث ۵۲۹، کتاب‌الصلاه این روایت را آورده؛ در جلد اول بخاری حدیث ۵۴۷ همین مضمون را آورده؛
در جلد ششم در صحیح بخاری حدیث ۴۵۷۰ این راآورده؛ جلد نهم در صحیح بخاری حدیث ۶۹۹۷ و ۶۹۹۸ و ۶۹۹۹ به همین مضمون آورده؛ و در صحیح مسلم جلد دوم حدیث ۶۳۳.
این کتاب‌هایی که چاپ بیروت هست چه بخاری چه مسلم، از اول حدیث‌ها را شماره‌گذاری کرده، این شماره را پیدا بکنید راحت می‌تونید به حدیث دسترسی پیدا بکنید.
روایت این است:
«جریر می‌گوید: یک شب (شب چهاردهم) در حضور رسول‌الله بودم. آن حضرت نگاهی به قرص ماه (ماه شب چهارده) کرد، آن‌گاه فرمود: همان‌طور که قرص این ماه را می‌بینید خدا را نیز خواهید دید و در دیدار خداوند هیچ فشار و ناراحتی بر شما وارد نخواهد شد. هرچه می‌توانید درباره‌ی نماز صبح و‌ نماز عصر کوشش کنید و موانع را برطرف سازید. رسول خدا سپس این آیه را خواند، پیش از طلوع آفتاب و قبل از غروب نام خدا را تسبیح کن».این مضمون را گفتم که در این ابواب مختلف در صحیح مسلم و نیز بخاری آورده شده است.
پس ببینید روایتی که خودشان در کتاب خودشان آوردند که همین‌طور که ما ماه شب چهارده را می‌بینیم، خدا را هم همین‌طوری می‌بینیم! این در مهم‌ترین کتاب‌های این‌هاست! این‌ها جعلیات است! دروغ‌هایی که به پیامبر نسبت دادند تا دل‌تان بخواهد!
این روایت را از همین کتاب سیری در صحیحین صفحه‌ی ۱۷۰ خواندم.
در صفحه‌ی ۱۷۱ باز یک روایت دیگری را ایشان آورده که این روایت در جلد اول صحیح بخاری حدیث ۵۴۷، در جلد ششم صحیح بخاری کتاب‌التفسیر حدیث ۴۵۷۰، در جلد نهم صحیح بخاری حدیث ۶۹۹۷ تا ۷۰۰۱، در جلد هشتم بخاری حدیث ۶۲۰۴، در جلد اول صحیح مسلم حدیث ۱۸۲ آمده.
ابوهریره می‌گوید:
«عده‌ای از رسول خدا سؤال نمودند آیا خدا را در روز قیامت خواهیم دید؟ رسول اکرم در جواب آن‌ها فرمود: آیا در دیدن ماه شب چهارده که ابری در جلویش نیست تردید دارید؟ عرض کردند: نه یا رسول‌الله!
آن‌گاه حضرت رسول سؤال فرمود: در دیدن آفتاب که ابری مانع از آن نباشد شک می‌کنید؟ عرض کردند نه! فرمود: آری! خدا را مانند آفتاب و ماه بدون تردید خواهید دید.
سپس رسول خدا فرمود: در روز قیامت که مردم محشور می‌گردند، به آن‌ها اعلام می‌شود که هرکس در دنیا به هرچه پرستش نمود امروز از وی تبعیت کند. عده‌ای از آفتاب، دسته‌ای از ماه پیروی می‌کنند، طایفه‌ی سوم پشت سر معبودهای ساختگی و باطل می‌افتند. هرکس از معبود باطلی پیروی می‌کند. تنها امت من با افراد منافق که در میان آن‌هاست می‌ماند.
پس خداوند در غیر آن قیافه‌ای که او را می‌شناسند به میان آن‌ها می‌آید و می‌گوید: من خدای شما هستم. می‌گویند: از تو بر خداوند پناه می‌بریم، در این‌جا می‌مانیم و هیچ حرکت نمی‌کنیم تا خدای ما بیاید و اگر خدای ما به میان ما بیاید او را به خوبی می‌شناسیم.
سپس خداوند در قیافه‌ی دیگری که او را می‎شناسند به میان‌شان می‌آید و می‌گوید: من خدای شما هستم.
می‌گویند: آری! تو هستی خدای ما! آن‌گاه پشت سر خداوند به راه می‌افتند، سپس از روی جهنم پلی کشیده می‌شود».
سراج، یک پلی هست روی جهنم که همه باید از روی آن رد شوند، حتی اهل‌البیت علیهم، بعد وارد بهشت شوند.
«سپس از وسط جهنم پلی کشیده می‌شود و از پیامبران نخستین کسی که امتش را عبور می‌دهد من خواهم بود».
صراحتاً بحث دیدن خدا را هم در صحیح مسلم و هم در صحیح بخاری مطرح کرده‌اند!

-دکتر وحید باقرپور کاشانی.

پیشنهاد ما به شما

یـار تـنوری…

❲﷽❳ ◈ ━━ 𝐕𝐈𝐃𝐄𝐎 𝐏𝐎𝐒𝐓 ━━ ◈ ≻ یـار تـنوری… ꨄ︎ .. …دانلودویدئو… .. ꨄ︎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green