انتظار در اندیشه شیعی

8789_00

حضرت آیت الله سید جعفر سیدان می فرمایند:
کسی که انتظار فرج را دارد، افضل فرج نصیب او می شود. یعنی قبل از فرج، فایده فرج برای او محقق می شود که همانارشد و کمال و به سعادت رسیدن است.
در ارتباط با امام زمان، مسائل بسیاری است. اصل مسئله اثبات امامت ایشان است که آیا امام دوازدهمی در کار است که حجت الهی است و عمر و غیبت طولانی دارد یا خیر؟ هم چنین مسئله اهمیت و آثار انتظار و فواید غیبت و نیز علائم ظهور حضرت و مسائل بعد از ظهور، همگی از مسائل مربوط به حضرت است که بسیار مفصل است و در کتاب های بسیاری در مورد آن‌ها نوشته شده است که نمونه آن منتخب الاثر آیت الله العظمی صافی و کتابی است که آقای حکیمی در مورد امام زمان نوشته اند.
اما آن‌چه اجمالا می توان برای دلایل اثبات امامت شخصیتی این چنین که برای او غیبتی طولانی و عمری طولانی است، این است که از نظر عقل مشکلی ندارد. زیرا با توجه به مدارک وحیانی و سابقه‌ای که در گذشته در خصوص حضرت نوح وجود داشته است، عقل می‌پذیرد که فردی بتواند عمر طولانی کند. در عین حال از نظر عقلی هم عمر از امور ذوالمراتب و درجات است؛ مثل ظلمت و نور که نور شمع هم نور محسوب می شود، نور خورشید هم نور است. فقط از نظر خارجی، وقوع چنین عمری کم اتفاق می افتد.

پیشنهاد ما به شما

خوشبختی، سابجکتیو است یا آبجکتیو؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green