خواب و کشف افراد با تقوا نیز حجیت ندارد.

صوت ســـخنرانی:

سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی

𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍
‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌
•دانلود ڪلیپ، pdf و صوتِ سخنرانی با ڪلیڪ روے عبارات زیر:

دانلود‌ویدئو‌ســـخنرانی

دانلود pdf 📥

دانلود‌صوت‌ســـخنرانی

┓ 🖌┏؛
┛┗؛خواب و کشف افراد با تقوا نیز حجیت ندارد.

که حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه‌السلام خواب می‌بیند که اسماعیل، فرزند خودش را ذبح بکند، شیطان نمی‌تواند به شکل یک آدم نورانی در خوابش بیاید و بگوید که این را ذبح بکن، اگر هم بیاید تشخیص می‌دهد شیطان است!
این گونه نیست که حالا مثلا ائمه خواب شیطان نبینند
چرا نبینند، می‌توانند، ولی می‌توانند تشخیص بدهند شیطان است، شیطان نمی‌تواند سر این‌ها بازی در بیاورد،
چه در بیداری، چه در خواب!
چون علم به این‌ها اعطا شده، هم معصوم هستند این‌ها، اشتباه نمی‌کنند، هر دو جهت را دارند، هم علم غیب دارند، یعنی اگر بخواهند بدانند، نسبت به غیب این قابلیت را دارند، هم عصمت را دارند، اما عرض من این جا این است، نسبت به غیر معصوم بله کشف رحمانی می‌تواند صادق باشد، خواب صادقه هم مطرح باشد، اما این که منی که غیر معصوم هستم راه تشخیص شیطانی و رحمانی را ندارم به خاطر این که معصوم نیستم می‌توانم اشتباه بکنم.
شما ببینید در طی تاریخ، خواب و کشف که هیچی، در بیداری چقدر افراد را به اسم دین و دیانت بازی داده‌اند،
چقدر جریانات مختلف بوده که به اسم دین و دیانت و فرقه سازی، تمام این فرقه سازی‌ها بازی از اعتماد مردم است دیگر
خب نگاه می‌کردند ظواهرش را نگاه می کردند می‌دیدند آدم متقی می‌دیدند این را و‌ می‌گویند ما از این گناهی ندیدیم، از این نادرستی ندیدیم، این هم ادعا می‌کند که بله
چنین کشفی و چنین خوابی هم هست.
و چنین حرف‌هایی می‌زند، خب حرفش را قبول می‌کنند و به اعوجاج و انحراف کشیده می‌شوند.
ایشان می‌فرماید که؛ بله
ما نمی‌گوییم هر خوابی، نمی‌گوییم هر کشفی،
کشف و خواب متقی، دو بحث است؛ اول این که من تشخیص بدهم او متقی است یا نه، خودش بحث است
گیرم حرف شما درست، خواب و کشف متقی، برای کی؟ برای خودش!
کسی که واقعاً متقی باشد برای خودش.
اما یک نفر می‌آید ادعای تقوا دارد، واقعاً من از او گناهی ندیده‌ام آیا این دلیل بر این می‌شود که هر چه بگوید و هر کاری بکند، این واقعا متقی باشد؟ نه!
خیلی افرادی بوده‌اند که ظاهر الصلاح بوده‌اند از کسانی بودن که؛ جریاناتی بوده که از لحاظ ظاهر، از لحاظ موعظه، تألیفات، پر تألیف بوده‌اند، اما وقتی که در دل آن‌ها نفوذ بشود می‌بینی که آن‌ها گمراه بوده‌اند.
کسانی بوده‌اند که سال‌ها به درجاتی حتی رسیده‌اند که مستجاب الدعوه بوده‌اند.
اما تکبر و غرور وقتی این‌ها را فرا می‌گیرد
و تکبر و غرور یک چیزی نیست که بیّن باشد یک چیز درونی است مثل بلعم باعورا!
بلعم باعورا مستجاب الدعوه بوده!
مرحوم شهید ثانی می‌گوید دوازده هزار قلمدان پای درسش بوده‌اند، عالِم بوده، مثل سامری که مردم را به سمت گوساله پرستی برد، این از علمای بنی اسرائیل بوده، از بزرگان بنی اسرائیل بوده، می‌خواهم بگویم که ولی خب به انحراف کشیده شد، به اعوجاج کشیده شد، حالا اشکال من بالاتر… از کجا معلوم اصلاً این تقوا بوده مگر تقوا به این است که فقط ما ببینیم ،بله.
جلوی مردم می‌تواند رل بازی بکند.
جلوی مردم می‌تواند فیلم بازی بکند.
ما چگونه به این جا برسیم که این متقی است
این خودش یک بحث است.
پس اولاً ما یقین نمی‌توانیم، بله یقین اگر به معنای قطعی ظواهر را نگاه بکنیم، به ظواهر ممکن است ما به اعوجاج و انحراف بیفتیم، یعنی چی؟
یعنی آقا ادعا بکند که بله، من خب آدم متقی هستم، خدا را این گونه معرفی بکند و خدا را بگوید که در کشف و خوابی چنین یافتم خب ما هم آیا می‌توانیم که مهم ترین اصل و معرفت که معرفه الله است متوقف بکنیم به اعتمادی که به یک نفر داریم؟

دکتر وحید باقرپور کاشانی

پیشنهاد ما به شما

اشتباه ابن‌عربی در ایمان فرعون و شرک حضرت ابوطالب علیه‌السلام.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green