اهمیت و نتیجه دعا

8789_00

 

حضرت آیت‌الله سید جعفر سیدان با اشاره به اینکه از نظر نقل و آنچه در مدارک وحی رسیده است، قرآن کریم اهمیت دعا را بسیار فراوان بیان کرده است، فرمودند:
خداوند اهمیت دعا را تا آنجا قرار است که می‌فرماید؛ آنهایی که مستکبر هستند یعنی کسانی که دعا نمی‌کنند، برای آنها گرفتاریهای بسیاری است. هم‌چنین در آیه‌ای فرموده‌اند که پیامبر ما به مردم بگو که اگر دعای شما نباشد، اعتناء به شما نمی‌شود. قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاۆُکُمْ: بگو اعتنا نمی‌کند خدا به شما اگر دعای شما نباشد. بنابراین این ارتباط به عنوان ذلت و خضوع و خشوع و درخواست از خداوند متعال هم به حکم عقل مهم است و هم به حکم نقل مهم است که من از صدها حدیث و مدارک وحیانی به این دو کلمه اشاره کردم.

♥♥♥نتیجه دعا♥♥♥
وی با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین نتایج دعا، حالت دعاست، یادآور شد: دعا مهمترین امتیازی است که انسان در ارتباط با خدا دارد. زیرا هر آنچه انسان غیر از مسئله هدایت و ارتباط با خدا از پروردگار بخواهد، همه آنها کمتر از حالت دعاست. الهی کفی بی عزا ان اکون لک عبدا: کفایت می‌کند این عزت که من بنده تو باشم.
وی دعا را حقیقت بندگی دانست و خاطرنشان کرد: دعا خضوع و خشوع در برابر پروردگار است. و چون این دعا درخواست از قدرت بی‌عجز است و از علم بی‌حد و از مهربانی فوق تصور ماست، لذا بسیار برای انسان خاصیت دارد. یعنی وقتی یک کسی پناه می‌برد به قدرتی که عجز ندارد و هر چه بخواهد انجام می‌دهد و پناه می‌برد به علمی که جهل ندارد و همه خصوصیات را می‌داند و توجه می‌کند و درخواست می‌کند به مهربانی که اندازه‌ای برای آن نمی‌توان تصور کرد، طبیعی است که یک انسان وقتی به یک فرد ارزنده ممتازی پناه می‌برد و او توانایی دارد که در گرفتاریها کاری کند و این صفات حمیده را داشته باشد که نسبت به خودش کار صورت می‌دهد، همان خداوند متعال است که بخلی در ساحت مقدس او نیست و عجزی در ساحت مقدس او نیست و جهلی در ساحت مقدس ایشان نیست و لذا درخواست از او کاملا معقول و ارزنده و بسیار بسیار مهم است.

پیشنهاد ما به شما

پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات نجوم در قرآن./جلسه پنجم.

· · · ⌞📝🎤⌝ · · · «پاسخ به شبهات آتئیست‌ها درباره‌ برخی از آیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green