مرحله ساخت پنجره های ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس (علیه السلام) آغاز شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه پروژه ساخت ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس علیه السلام، مونتاژ پنجره های فلزی این ضریح بر روی سازه فلزی در جریان است. این پنجره ها از ترکیب نقره با عیار ۹۹۹ با ۲ درصد طلای ۲۴ عیار ساخته شده اند. تعداد این پنجره ها ۱۴ عدد می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)، هر پنجره در ضریح جدید از ۲۳۸ کره و ۳۶ نیم کره ساخته شده که با واسطه های فلزی به یکدیگر متصل شده اند. در ارتفاع هر پنجره ۲۳ ردیف و در عرض آن ردیف ۱۲ از این کره ها کار شده است.

ضخامت هر کره در این ضریح ۳ میلیمتر در نظر گرفته شده که نسبت به ضریح فعلی ۲ میلیمتر افزایش داشته است. ضخامت واسطه های فلزی نیز که ۶۵۰۰ عدد می باشند، ۶ میلیمتر در نظر گرفته شده است. این ضخامت در ضریح قبلی ۱ میلیمتر بوده که با توجه به افزایش وزن اجزاء ضریح جدید ، ۶ میلیمتر در نظر گرفته شده است.

طرح ضریح جدید همانند طرح ضریح فعلی حرم مطهر با اندکی اضافات می باشد. ضریح فعلی با بودجه مرجع وقت جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید محسن حکیم ( قدس سره) در شهر اصفهان ساخته شد و در آذرماه سال ۱۳۴۲ هجری شمسی جهت نصب، به عراق منتقل گردید.

ضریح جدید مرقد مطهر حضرت عباس (علیه السلام) در کارخانه ضریح سازی حرم مطهر عباسی و با دقت بالا و با مقاومت بیشتر نسبت به ضریح فعلی در حال ساخت است و ضمن حفظ ویژگی منحصر بفرد ضریح قدیم، از حیث طرح و نقوش، بر زیبائی طرح و نقشهای آن اضافه شده است.

پیشنهاد ما به شما

استفاده‌ے ابزارے از تناسخ براے توجیه ظلم.

صوت ســـخنرانے: سخنران: دڪتر وحیدی ۱گ باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green