آیا رسول خدا (ص) در اتاق عائشه دفن شده است ؟

rasol

 

آیا رسول خدا (ص) در اتاق عائشه دفن شده است ؟

اهل سنت اصرار دارند که پیامبر (ص) در حجره عایشه دفن شده است .گذشته از ازار و اذیت هایی که عایشه بر پیامبر وارد کرده و درکتاب بخاری و مسلم هم امده این مطلب کاملا دروغ است

اولا ّ: هر گاه گفته می شود : بیت النبی ، حجره النبی ، دار النبی ، مقصود خانه و حجره اختصاصی حضرت می‌باشد و الا آن را به اسم یکی از همسران مثلا َ خانه عائشه یا خانه ام سلمه وغیره می نامیده اند.
ربیعه می‌گوید : شبی را در حجره رسول اکرم سپری کردم
************
ثانیا ّ: نزدیک ترین خانه ها به خانه رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم خانه حضرت علی علیه السلام بوده که درب آن در کنار خانه رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم قرار داشته است.
علاء بن عیزار می گوید :از فرزند عمر در باره علی سئوال کردم گفت :به منزل علی نسبت به منزل رسول خدا بنگر که هیچ منزلی به نزدیکی منزل او به رسول خدا نیست .
پس خانه حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها نزدیک ترین خانه به خانه پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم بوده است
***********
ثالثا ّ: با استناد به مصادر اهل سنّت  وفات رسول خدا در حجره اختصاصی و در منزل خود آن حضرت بوده است :
در حالی که ما در خانه رسول خدا بودیم شخصی از پشت دیوار خانه حضرت صدا زد : ای عمر بن خطاب ! خارج شو … که انصار در سقیفه بنی ساعده گرد هم آمده اند ، به آنها بپیوند قبل از آن که اتفاقی بیافتد ************…
*************
رابعا َ : اعتراف عائشه بر مطلبی که دلالت می نماید وفات رسول خدا در حجره او نبوده است :
آیه رجم وایجاد رضاع به ده بار شیر دادن نازل شد و من آن را در صحفه کاغذی زیر تخت خود نگه داری می کردم اما در روزی که مشغول امورات مربوط به وفات رسول خدا بود یم گوسفندی داخل حجره شد و آن را خورد .
اگر بیماری حضرت و وفات رسول خدا  در حجره عائشه اتفاق افتاده بود دیگر امکان نداشت در همان روزی که حجره او مملوّ از جمعیت است گوسفندی داخل حجره شده و آن صفحه کاغذ را بخورد .
*************
خامساً: حجره رسول خدا دو در داشته  که وقتی مسلمانان می خواستند بر پیکر مطهر رسول خدا نماز گذارند گروه گروه از یک در داخل و از در دیگر خارج می شدند
و چون رسول خدا قبض روح گردید گروهی گفتند : چگونه بر آن حضرت نماز گذاریم ؟ در جواب گفتند : گروه گروه از این در وارد شده و نماز گذارده و از درب دیگر خارج شوند.
*************
سادسا َ: حجره عائشه به خلاف خانه رسول خدا  یک در داشته آن هم در جهت مواجه با شام یعنی  درب آن در مقابل جهت شام بوده است ( یعنی در ضلع جنوبی مسجد و طرف قبله که درب آن به سوی مسجد باز می شده است)
از او در باره خانه عائشه سئوال کردم گفت : یک در بیشتر ندارد و آن هم مواجه با شام است …

………………………………………………
سنن النسائی ، ج ۳ ص ۲۰۹
فتح الباری ج ۷ ، ص ۵۹
مستدرک حاکم نیشابوری ، ج۳ ، ص ۵۱
فتح الباری ،  ج ۷ ، ص ۲۳  ، تاریخ دمشق ، ج ۳۰  ، ص ۲۸۲ ، وفی روایه ابن حبان ، ج۲ ، ص ۱۵۵
سنن ابن ماجه ، ج۱ ، ص ۶۲۵ ،أوسط الطبرانی ، ج ۸ ،ص ۱۲ ، مسند أبی یعلى، ج ۸ ،ص ۶۴ ، المحلى ، ج۱۱  ،ص ۲۳۶ ، وقال : هذا حدیث صحیح . وفی لسان العرب ، ج  ۷ ، ص ۳۳ ، ونهایه ابن الأثیر ، ج ۲ ، ص ۸۷  .
مسند أحمد ، ج ۵ ، ص ۸۱ ، ح ۱۹۸۳۸ و تاریخ دمشق ، ج ۴ ، ص ۲۹۶ ، أسد الغابه ، ج ۵ ، ص ۲۵۴  .
الأدب المفرد للبخاری ، ص ۱۶۸  و إمتاع الأسماع ، ج ۱۰ ص ۹۲ و سبل الهدى ، ج ۳ ،ص ۳۴۹ و سمط النجوم العوالی ، ص ۲۱۸  .

پیشنهاد ما به شما

نظرات مراجع تقلید شیعه بر وجود حضرت رقیه سلام الله علیها.

نظرات مراجع تقلید شیعه بر وجود حضرت رقیه سلام الله علیها. دانلود متن با کلیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green