
۱- مضاربه یعنی با کسی قرارداد ببندیم که پولی را به او بدهیم تا با آن مال خرید و فروش کند و اگر سودی به دست آمد طبق یک عدد کسری مشخص(مانند نصف و ثلث و غیره )، با هم تقسیم کنیم.
۲- اگر سرمایه بدون کوتاهی عامل، تلف شود یا تجارت سود نیاورد یا ضرر بیاورد او ضامن نیست. مگر آن که از ابتدا شرط کرده باشیم که اگر ضرری به سرمایه وارد شد عامل هم به اندازه عدد کسری مشخص در این ضرر سهیم باشد.
۳- عامل نمی تواند بدون اجازه مال را در مضاربه دیگری مصرف کند یا دیگری را در مضاربه شریک کند.
۴- اگر هر ماه، عامل مبلغى را به عنوان علىالحساب به صاحب سرمایه در ازاى سهم سود او بپردازد و در پایان مدّت مضاربه نسبت به سود حاصله با یکدیگر مصالحه نمایند، اشکال ندارد.
پیشنهاد ما به شما
چیستی روح در سوره قدر!❏.دکتر باقرپور کاشانی.
صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …
پایگاه اطلاع رسانی وحید باقر پور کاشانی وحید باقر پور کاشانی