العبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان علیه‌السلام. تألیف مرحوم شیخ علی اکبر نهاوندی.

ـٖٖٖ.⃟ꜜ⊹العبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان علیه‌السلام.
ـٖٖٖ.⃟ꜜ⊹تألیف: مرحوم شیخ علی اکبر نهاوندی.
ـٖٖٖ.⃟ꜜ⊹ نــــه جلــــدی.

✤توضیحِ ڪتاب‌:
کتاب حاضر از پنج بخش یا به فرمودۀ مؤلف محترم پنج بساط تشکیل شده است:

بساط اول؛به«الرفوف الاخضر فی بشارات ظهور الحجّه المنتظر» پرچم سبز در بشارات ظهور حضرت ولی عصر موسوم است.

این بساط مشتمل بر آیات قرآن و سایر کتب آسمانی و نیز پاره ای از اقوال کاهنان و ساحران و نیز احادیث نبوی و اخبار واردشده از ائمۀ بزرگوار در بشارت ظهور آن امام است که خود این بساط به چند عبقریه و هر عبقریه به چند رفرفه تقسیم شده است.

بساط دوم؛به«المسک الأذفر فی ولاده الحجّه المنتظر و معجزاته و خوارق عاداته» «مشک خوش بو»درباره ولادت و معجزات حضرت ولی عصر موسوم و محتوی چند عبقریه و چند مسکه است.در این بساط نام ۴۵ نفر از علمای اهل سنت که قایل به تولد و حیات آن بزرگوار هستند،آمده است.

بساط سوم؛این بساط به«الصبح الأسفر فی اثبات مهدویّه الحجّه المنتظر»«صبح روشن»در اثبات مهدویت حضرت ولی عصر موسوم است و شامل تعیین شخص شخیص مهدی علیه‌السّلام و چند اشکال وارده بر وجود،غیبت و سایر خصوصیّات آن بزرگوار است.همچنین احوال معمّرین و سالمندان به صورت طبقه بندی از یک صد و بیست سال تا سه هزار و هشت صد سال در آن آمده است.بخش دیگر این بساط شامل غیبتهای انبیای عظام از قوم خود است.این بساط،به چند عبقریه تقسیم بندی و هر عبقریّه شامل چند صبیحه است.

بساط چهارم؛به«الیاقوت الاحمر فی من رأی الحجه المنتظر» «یاقوت سرخ»در بیان افرادی که مفتخر به رؤیت لقای حضرت ولی عصر شده‌اند نام گذاری شده است.در این بساط نام هزار نفر یا بیشتر از کسانی که به هر نحوی از هنگام تولد تا زمان مؤلف توفیق دیدار آن امام عالمیان را یافته اند،ذکر شده.این بساط به چند عبقریه و هر عبقریه به چند یاقوته تقسیم شده است.

بساط پنجم؛نام این بساط«النجم الأزهر فی علائم ظهور الحجّه المنتظر»«ستاره درخشان»در علایم ظهور حضرت ولی عصر است که شامل مدح انتظار فرج و علایم ظهور است.نیز در همین بساط میراث انبیا و معصومینی که با آن حضرت است،ذکر شده و شرح حال آن بیان شده است.این بساط شامل چند عبقریه و هر عبقریه شامل چند نجمه است.

دانلود pdf-جلداول📥

دانلود pdf-جلددوم📥

دانلود pdf-جلدسوم📥

دانلود pdf-جلدچهارم📥

دانلود pdf-جلدپنجم📥

دانلود pdf-جلدششم📥

دانلود pdf-جلد‌هفتم📥

دانلود pdf-جلد‌هشتم📥

دانلود pdf-جلدنهم📥

پیشنهاد ما به شما

گفتگویی‌باجمعی‌ازدانش‌آموزان‌ودانشجویان./استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی.

⌜◍⃟﷽˼  • :صوت گفتگو دانلـــ📥ـــــود 🖇#گفتگو ❋گفتگویی‌باجمعی‌از: ❋دانش‌آموزان‌ودانشجویان. ❋استادپاسخگو:دکترباقر‌پورکاشانی. ❋تاریخ:هفدهم‌اسفندماه‌۱۴۰۲. ❋جلسه‌‌چهل‌و‌نهم. ❋اهمّ عناوین گفتگو:⇩⇩ ❋امکان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green