از حدیث شریف کساء چه میدانیم؟

eb6a3841d084a1ca49fe48feefa7bda2-425

 

از حدیث شریف کساء چه میدانیم؟

فضائل و برجستگی های بی نظیر حضرت زهرا(سلام الله علیها)در حدیث شریف کسا:

فقال الله عزوجل یا ملائکتی و یا سکان سماواتی…:این نشانگر مقام والا و منحصر به فرد حضرت زهرای مرضیه است که در هیچکس قابل مشاهده نیست.

-فقال عزوجل:هم اهل بیت النبوه،ومعدن الرساله،هم فاطمه و ابوها و بعلها و بنوها.
اینکه خداوند متعال در معرفی اصحاب کسا با نام فاطمه (سلام الله علیها)شروع میکند وآنها را با این نام به جبرئیل و عالمیان می شناساند،بیانگر چیزی  جز فضیلت و برتری حضرت زهرا نیست. برای باریتعالی کاری نداشت که بفرماید:آنها(اصحاب کسا)پیغمبر،و دختر و داماد،و دو نوه اش هستند؛لذا این تعبیرخصوصیت داردکه با ضمیمه ی حدیث متواتر :لولاک لما خلقت الافلاک،لولاعلی لما خلقتک،ولولافاطمه لما خلقتکما.برایمان یقینی می شود.

-بحث محیط زیستی در حدیث شریف:
…انی ما خلقت سماءا مبنیه و لاارضا مدحیهولاقمرا منیرا…الا فی محبه هولاءالخمسه…الا لاجلکم ومحبتکم.
یکی از اهداف مهم و اساسی شیطان تخریب زمین و آسمانهاست.چراکه طبیعت تسبیح گوی(یسبح له ما فی السماوات و الارض/حشر ۲۴) خدای سبحان است.و این مطلب که طبیعت نسبت به مسائل ماورایی و فراطبیعی بشر واکنش نشان می دهد یک اصل اثبات شده در علم است.طبیعت واقعا درک می کند و حتی هنگام گناه پشتش می لرزدومی شود زمین لرزه.به این روایت دقت کنید:اذا کثر الزنا کثرالزلازل-زمانی که زنا(درجامعه) زیاد میشود زمین لرزه ها زیاد می شود.
حال خدای متعال این طبیعت حساس را که به اندک چیزی واکنش نشان می دهد را،مرهون وجود مقدس اهل بیت و محبت آنها دانسته است.(…الا لاجلکم ومحبتکم)

-ماذکر خبرنا هذا فی محفل من محافل اهل الارض وفیه جمع من شیعتنا و محبینا
.اینکه رسول اکرم تعبیر محفل من محافل اهل الارض به کار برده است بیانگر این است که خواندن این حدیث در خانه به صورت تنهایی اثرات و برکات محفل دسته جمعی احیای امر اهل بیت را ندارد.همانند نماز جماعت و فرادی.اگر کسی بگوید من در خانه نمازم را با حظور قلب بیشتری نسبت به نماز جماعت در مسجد می خوانم،آیا این برایم بهتر است یا خیر؟خواهیم گفت:ثواب جماعت را به کسی می دهند که در مسجد به جماعت نماز بگذارد هرچند نمازش خالی از حظور قلب باشد.

مطلب پایانی پیرامون اثرات و برکات حریث شریف کسا است که درصورتی که اثرات و برکات آن درمتن حدیث اشاره شده است که بسیار حائز اهمیت است.
نزلت علیهم الرحمه،وحفت علیهم الملائکه،واستغفرت لهم الی ان یتفرقوا…وفیهم مهموم الاوفرج الله همه،ولامغموم الا و کشف الله غمه،ولاطالب حاجه الا و قضی الله حاجته

انشاالله خداوند متعال همه ی این برکات را شامل محفل مجازی ما نیز بکند…

پیشنهاد ما به شما

کاتالوگ خلقت.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green