مبارزه با عرفانهای کاذب از اوجب واجبات است

safi 2

 

مرجع معظم تقلید اسلام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:

مبارزه با عرفانهای کاذب از اوجب واجبات است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای موسسه بهداشت معنوی ضمن تقدیر از تلاشهای موسسه فرمودند:در دنیا یک تحولی ایجاد شده و چنین گرایش هایی به وجود آمده است. همه چیز را هم نمی توان به سیاست ربط داد. یکی از علل این است که اسلام را آن طور که شایسته است به مردم معرفی نکرده ایم. برای بشر معاصر یک سری مطالبات معنوی به وجود آمده و این جریان ها می گویند که ما پاسخ گو هستیم. بعضی از حرف هایی که به نام عرفان اسلامی گفته می شود، موجب دامن زدن به این جریان های کاذب است.

ایشان افزودند:زحماتی که شما کشیده اید در مقابله با عرفان های کاذب از اوجب واجبات است.

آیت الله صافی سخنان خود را با بیان حدیثی از پیامبر(ص) به پایان رسانند: «… فِی کُلِّ خَلَفٍ عُدُولًا یَنْفُونَ عَنْهُ تَحْرِیفَ‏ الْغَالِینَ‏ وَ انْتِحَالَ الْمُبْطِلِینَ وَ تَأْوِیلَ الْجَاهِلِینَ » (بصائر الدرجات ج‏۱ ص ۱۰) در هر دوره ای افرادی می آیند که تحریف غالیان و اهانت مبطلان و تأویل جاهلان را از اسلام دور می کنند.

گفتنی است موسسه بهداشت معنوی قم از وجود علما و متخصصان صاحب نام حوزه علمیه تشکیل یافته و گامهای بسیاری در جهت مبارزه با عرفانهای کاذب برداشته است.

پیشنهاد ما به شما

آیا هر کشف مطابق واقعی رحمانی است؟!

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green