معبد باستانی چای واتانارام در شهر تاریخی آیوتایا تایلند

e3b3e0547312ea2f0d84388b03284cf3-425

معبد باستانی چای واتانارام در شهر تاریخی آیوتایا تایلند

Wat Chai watthanaram معبد بودایی واقع شده در شهر تاریخی Ayutthaya کشور تایلند ، در غرب رودخانه چائوفارایا می باشد و یکی از معابد معروف از جاذبه های مهم توریستی است. این معبد، یک معبد سلطنتی بوده که در آن شاه و جانشینانش به انجام مراسم مذهبی می پرداختند و بسیاری از ملکه ها و شاهزادگان پس از مرگ در اینجا سوزانده می شدند.

ساختار این معبد بازتابی است از جهان بینی بودایی.معبد در سال ۱۶۳۰ توسط پادشاه پراست تانگ به عنوان اولین معبد سلطنت و به یادبود از سکونت مادر خود در آن منطقه ساخته شد. نام این معبد به زبان بومی یعنی”معبد سلطنت طولانی و دوران با شکوه” می باشد و در آن از سبک خمر که در آن زمان محبوب بوده طراحی شده است. برج مرکزی آن به ارتفاع ۳۵ متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده اند.

پس از نابودی کامل پایتخت توسط برمه در ۱۷۶۷ ، معبد رها شد و آجر ویرانه ها مورد دستپرد و فروش قرار گرفت و مجسمه های بودایی به یغما رفت.در سال ۱۹۸۷ یک گروه تایلندی شروع به بازسازی مکان کردند و در سال ۱۹۹۲ آن را برای بازدید عموم باز کردند.

پیشنهاد ما به شما

سپرده‌شدن پرچم اعجازآمیز رسول‌الله به قائم آل محمد علیه‌السلام.

صوت ســـخنرانی: سخنران: دڪتر وحید باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green