زیارت اربعین ، تجدید عهد با امام حسین علیه السلام است

seyyedan

 

زیارت اربعین ، تجدید عهد با امام حسین علیه السلام است

برنامه زیارت آقا امام حسین علیه السلام فوق آن چه فکرکنیم اهمیت دارد و اساسا زیارت ، تجدید عهد است با معصوم علیه السلام که آثار فوق العاده ای دارد و علاقه انسان را به معصومین بیشتر می کند و توجه به مکتب را نیز زیادتر می کند.

حضرت آیت الله سیدان در مصاحبه ای اختصاصی بمناسبت فرارسیدن ماه صفر و ایام عزاداری اربعین آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام فرمودند: در ایام و لیالی مصیبت هستیم.  بطور کلی ماه محرم و صفر یعنی ماه مصیبت و عزا. که شایسته است در این دو ماه به خاطر مظلومیت اهل البیت علیهم السلام متاثر باشیم و به عنوان بزرگداشت این شخصیت های الهی به صورت عزاداری غفلت از برنامه های ارزنده سوگواری نداشته باشیم.
ایشان افزودند: یکی از مظاهر و موارد روشن تعظیم شعائر یعنی چیزهایی که جهت الهی و معنوی به ما می دهد و ما را در جهت حق تعالی قرار می دهد، همین مساله عزاداری ها. مجالس و محافل عزاست.

فضایل زیارت اربعین:
ایشان با توجه به اینکه در آستانه اربعین هستیم تاکید کردند: برنامه زیارت آقا امام حسین علیه السلام فوق آن چه فکرکنیم اهمیت دارد و اساسا زیارت، تجدید عهد است با معصوم علیه السلام که آثار فوق العاده ای دارد و علاقه انسان را به معصومین بیشتر می کند و توجه به مکتب را نیز زیادتر می کند.
معظم له افزودند: دراین زیارت اربعین که بخصوص در سنوات اخیر بصورت بسیار باشکوهی انجام می گیرد و بسیار شایسته است؛ یک دنیا عظمت وجود دارد. طبقات مختلف مرد و زن و کوچک و بزرگ در جهت عرض ادب  به ساحت مقدس حسینی حرکت میکنند و حالت های خاص پذیرایی که دوستان اهل البیت در مسیرحرکت کردن زائرین به طرف کربلای معلی دارند در سطحی که قابل وصف نیست  که چقدر محبت و علاقه به حق حاکم است و چقدر توجه به حقیقت حاکم است و چقدر رسیدگی به یکدیگر در مسیر حق مشخص و بارز است.
معظم له افزودند: کسی می گفت اضافه بر پذیرایی ها و محبت بسیار زیاد به زائرین؛ دیدم که کسی طبقی بر سر دارد و میان طبق پولهای مختلف ریز و درشت دارد که اگر هر کس اگر اتفاقا احتیاجی به پول پیدا کرد از این پولها استفاده کند. تا اینجا یکدلی و محبت در مسیر زیارت امام حسین وجود دارد.

توصیه به اهل علم:
آیت الله سیدان افزودند : طبیعی است که در این مسیر افراد به یاد امام حسین علیه السلام می افتند و یاد حضرت میکنند و حضرت مهربانتر از آن هستند که لطف نکنند و شایسته است طبقات مختلف مخصوصا اهل علمی که در این مسیرهستند، هرجا که مناسب دیدند که اجتماعی است و مناسب است از فضائل زیارت صحبت کنند و به تفصیل پیرامون این زیارت و فضایل معصومین علیه السلام صحبت کنند.

هوشیاری در برابر توطئه دشمن :
معظم له افزودند: زائران عزیز باید مراقبت کنند تا با توجه به اینکه دشمن به دنبال بهانه می گردد؛ زمینه ای برای اینکه برای سوء استفاده ی دشمن باشد بوجود نیاید و دقت کنند که حرکت جدی متواضعانه و بااخلاص و توجه و زیارت آقا امام حسین علیه السلام انجام بگیرد.
ایشان تاکید کردند: این حرکت بی نظیر در دنیای انسانیت، همه هدفهایی که یک محب اهل البیت دارد را تقویت می کند و در نیتجه هرچه بیشتر و بهتر انجام بگیرد بهتر است.
آیت الله سیدان در خاتمه فرمودند: امیدواریم خداوند متعال به تمام طبقاتی که  به صورتهای مختلف در این وادی فعال هستند و خود زائرین، خیر مرحمت بفرماید و همه وسیله عنایت بیشتر پروردگار باشند.

پیشنهاد ما به شما

استفاده‌ے ابزارے از تناسخ براے توجیه ظلم.

صوت ســـخنرانے: سخنران: دڪتر وحیدی ۱گ باقرپور ڪاشانی 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 ⋆ 𑁍 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green